رییس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد:

جذب 20 هزار استاد دکتری تا سال 96

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ثبت نام آزمون دکتری این دانشگاه اواخر آذر و آزمون کارشناسی ارشد دی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۶۱۹۶۵۹
۱۳۵ واحد دانشگاه آزاد زیان ده است

به گزارش واحد مرکزی، حمید میرزاده امروز در نشست مطبوعاتی افزود: آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بهمن امسال به صورت مستقل از آزمون سازمان سنجش آموزش کشور و آزمون دوره های کارشناسی ارشد خرداد سال آینده برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: تاثیر آزمون کتبی داوطلبان دکتری در پذیرش آنان75درصد و تاثیر مصاحبه 25درصد خواهد بود.

 میرزاده: ۱۳۵ واحد دانشگاه آزاد زیان ده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بنابر اعلام واحد خزانه داری این دانشگاه از ۴۶۲ واحد دانشگاهی ۱۳۵ واحد زیان ده است.

 میرزاده در نشست خبری با بیان این که 135واحد دانشگاهی زیان ده سال گذشته 72 میلیارد تومان زیان داشتند افزود: از این تعداد واحد زیان ده30واحد آن حتی امکان پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان خود را نداشتند که از محل اعتبارات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت شد.

وی با بیان این که دانشگاه آزاد بیش از3700 میلیارد تومان بدهی دارد، اضافه کرد: البته هنوز همه بدهی‌ها سررسید نشده است، اما باید با تنوع بخشی به روند تامین منابع این مشکلات را برطرف کنیم.

 

70 درصد اعضای هیئت علمی این دانشگاه مربی هستند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری استاندارد یک استاد به 18دانشجو، گفت: در برخی واحدهای این دانشگاه، این شاخص حتی حدود یک استاد به 60 تا 80 دانشجو می رسد.

حمید میرزاده در نشست خبری افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به منظور برطرف کردن این معضل باید اعضای هیئت علمی بیشتری جذب و استخدام کند.

وی خاطر نشان کرد: 70 درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در مرتبه مربی قرار دارند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از رایزنی مسوولان این دانشگاه با وزارت علوم به منظور کسب مجوز فعالیت اعضای هیئت علمی دانشگاه های دولتی به صورت همزمان در دانشگاه آزاد اسلامی و لحاظ شدن این موضوع در ارتقای اعضای هیئت علمی خبر داد و ابراز امیدواری کرد؛ این امر به زودی محقق شود.

دکتر میرزاده اضافه کرد: آمار کنونی دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه حدود16درصد کل دانشجویان این دانشگاه است در حالی که باید در سال تحصیلی 95-1394 این آمار به 20 درصد و در افق 1404 به 30 درصد افزایش یابد.

دانشگاه آزاد رتبه 8 کشوری و 1323 جهانی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بر اساس گزارش های پایگاه های علم سنجی، این دانشگاه در رتبه هشتم کشوری قرار دارد.

میرزاده در نشست خبری افزود: این دانشگاه در رتبه بندی های جهانی، وضع خوبی ندارد و در جایگاه1323قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با این وضع سیاست این دانشگاه در سال تحصیلی جاری افزایش کیفیت تحصیلی و کمرنگ شدن روند توسعه ساخت و ساز است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به چهار واحد بین المللی این دانشگاه در خارج از کشور، گفت: واحد آکسفورد در انگلیس و واحد لبنان تعطیل است اما واحدهای امارات عربی متحده و افغانستان فعالیت دارد.

میرزاده افزود: قرار است به زودی در نجف یا کربلا واحدهایی از دانشـــگاه آزاد اسلامی راه اندازی شود.

وی در پایان این نشست دو ساعته وعده داد در بودجه سال93 این دانشگاه، سرانه فرهنگی دانشجویان افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ارسلان علیا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
۰
۰
در حالی كه به گفته خود آقایان 70درصد هیئت علمی مربی هستند و با دستمزد ناچیز تدریس می كنند و نسبت استاد به دانشجو بجای1 به 18 در وضعیت 1 به 80 قرار دارد و شهریه دریافتی از هر دانشجو سر به فلك میزند علت زیان ده بودن 135 واحد دانشگاه چیست؟

نیازمندی ها