علت تغییر فصل ها در چیست؟

دلایل علمی تغییر رنگ درختان در پاییز

چگونه روزهای پاییزی را به صفحات آلبوممان بیاوریم؟

«پادشاه فصل‌ها» را به تخت بنشانید

فرقی نمی‌کند عکس شما کی، کجا و با چه دوربینی گرفته شده باشد، چند مرحله را انجام دهید تا عکستان به صحنه‌ای پاییزی تبدیل شود. پاییزی کردن عکس‌ها سه مرحله کلی شامل فضا‌سازی و قالب رنگی، باران و در آخر هم بخار آب و قطرات باران دارد که در این شماره دو مرحله اول را توضیح می‌دهیم و در شماره بعد به آموزش ایجاد بخار و قطرات باران در تصاویر می‌پردازیم.
کد خبر: ۶۱۸۹۱۶
«پادشاه فصل‌ها» را به تخت بنشانید
برای شروع کار و قبل از هر چیز، عکس را در فتوشاپ باز کنید. حالا از لایه اصلی یک کپی بگیرید تا عکس اصلی دست نخورده باقی بماند و تغییرات را روی لایه جدید انجام دهید.

 

layer mode را به screen تغییر داده و opacity را روی ۵۰ درصد قرار دهید. با این کار لایه ایجاد شده شفاف می‌شود و شما می‌توانید تاثیر آن را روی عکس اصلی ببینید.

سپس به new adjustment layer که زیر لایه‌ها قرار دارد، بروید و solid color را انتخاب کنید.

 

 کد رنگ ff631d را در پایین باکس در مقابل # وارد کنید تا به عکستان رنگ نارنجی بدهید.

 حالا layer mode را روی Hue قرار دهید. Hue باعث می‌شود رنگ نارنجی روی عکستان تاثیر گذاشته و حسابی پاییزی شود.

 دکمه‌های Ctrl+shift+e را بزنید تا لایه‌ها با هم یکی یا به اصطلاح مرج شود تا از این به بعد روی یک لایه کار کنید. سپس دوباره از لایه اصلی مرج شده کپی بگیرید، زیرا در ادامه کار به لایه اصلی نیاز داریم.

به قسمت channels که کنار layers قرار دارد، بروید و فقط تیک blue را باقی بگذارید. با این کار فقط روی رنگ آبی عکس کار می‌کنید.

 حالا crtl+I را بزنید تا عکس شما به نگاتیو تبدیل شود.

به قسمت layers برگردید و layer mode را روی soft light و opacity را روی ۵۰ قرار دهید.

 دوباره همه لایه‌ها را با Ctrl+shift+e یکی کنید، سپس از لایه کپی بگیرید و روی لایه کپی شده layer mode را به soft light تغییر دهید و opacity را روی ۴۰ بگذارید.

حالا به قسمت new adjustment layer در زیر لایه‌ها بروید و گزینه color balance را فشار دهید. تنظیمات را نیز مانند این تصویر اعمال کنید.

 

یک لایه جدید باز کنید، ابتدا Ctrl+shift+n و بعد shift+f5 را فشار داده و رنگ ccccff را انتخاب کنید.
layer mode را به color burn تغییر دهید.

 تا اینجای کار از یک تصویر بهاری به خزان پاییزی رسیده‌ایم و نور و رنگ‌ها یک پاییز تمام‌عیار شده است. در ادامه کمی شدت باران را زیاد می‌کنیم تا تصویرمان بیشتر حال و هوای پاییزی بگیرد.

یک لایه جدید ایجاد کنید. لایه جدید را با رنگ مشکی پر کنید.

 به مسیرهای Filter»noise»Add noise و Filter»Blur»Motion blur رفته و تنظیمات آنها را مانند تصاویر انتخاب کنید.

 Blend Mode لایه بالا را در حالت Screen قرار دهید. دو افکت بالا تصویر شما را بارانی می‌کند. با اسکرین کردن لایه این تغییرات در پس زمین تصویر قابل مشاهده است.

 کلید‌های ترکیبی ctrl+L را فشار داده و تنظیمات Levels را تغییر دهید تا به رنگ دلخواه برسید.

 حالا با زدن دکمه c قسمت‌های سالم عکس را انتخاب کرده سپس با زدن دکمه اینتر آن را کات کنید. همان‌طور که می‌بینید پاییز طلایی، مهمان زیبای عکس شما شده است. / ضمیمه کلیک

مائده گیوه‌چین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها