سازمان حج: طول سفر عمره برای 10 روز برنامه‌ریزی شده است

اعزام زائران عمره از اول دی

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: قراردادهای حج و عمره امسال و سال آینده بسته شده و قیمت‌های مناسب‌تری حاصل شد که در مجموع شاهد 10 درصد صرفه‌جویی در این زمینه بودیم.
کد خبر: ۶۱۷۶۲۵

به گزارش فارس، سعید اوحدی افزود: امسال هر روز در یک کاروان و چند هتل حضور می‌یافتیم و بر نحوه ارائه خدمات نظارت داشتیم و با حجاج به گفت‌وگو می‌نشستیم.

وی عنوان کرد: امسال تمهیدات خوبی اندیشیده شد تا زائران رضایت نسبی از سفر حج داشته باشند؛ در مجموع تاخیرهای پروازی به میانگین 11 دقیقه کاهش یافت، هرچند برخی مشکلات هم در این میان وجود داشت.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان این‌که شش کارگروه با حضور کارشناسان این سازمان و بعثه رهبری در موسم حج تشکیل شد، عنوان کرد: بررسی مشکلات زائران در محل وظیفه این کارگروه‌ها بود و بر همین اساس قراردادهای حج و عمره امسال و سال آینده بسته شد و قیمت‌های مناسب‌تری علاوه بر این‌که هتل‌های بهتری را رزرو کردیم حاصل شد که در مجموع شاهد 10 درصد صرفه‌جویی در این زمینه بودیم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار در عرفات خیمه‌های زائران ایرانی دارای روشنایی برق بود، ضمن این‌که استفاده از کولرها و فریزرهای قابل حمل موجب ارائه خدمات بهتر به حجاج شد؛ امسال برای نخستین بار حتی یک مورد گرمازدگی و فوتی در عرفات نداشتیم.

اوحدی با بیان این‌که امسال همه حجاج ایرانی تا ساعت 14 روز عید قربان از احرام خارج شدند و قربانی آنها انجام شد، عنوان کرد: دیروز سمیناری با حضور مسئولان حج برگزار شد تا به بررسی مشکلات بپردازیم، ضمن این‌که امسال شش ماه زودتر برای حج سال آینده برنامه‌ریزی‌ها آغاز خواهد شد.

عمره‌گزاران ایرانی

مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت از اعزام ۷۹۰ هزار عمره‌گزار ایرانی به حرمین شریفین از اول دی خبر داد.

حسن سرخوش در همایش مدیران و مسئولان ستادی و استان‌های سازمان حج و زیارت گفت: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته از اول دی تا بیست و سوم اسفند امسال، 371 هزار و 200 نفر و در ایام تعطیلات نوروز سال 1393، 60 هزار و 580 نفر در مرحله اول اعزام‌های عمره مفرده به سرزمین وحی مشرف می‌شوند. سرخوش افزود: در مرحله دوم اعزام‌ها که از هشتم فروردین 93 آغاز و تا دهه سوم شعبان ادامه خواهد داشت، باقی معتمران ایرانی تا سقف 790 هزار نفر به عربستان اعزام می‌شوند.

وی اظهار کرد: نیمی از پروازهای عمره با دو شرکت هواپیمایی ایرانی و باقی پروازهای زائران ایرانی با هواپیمایی سعودی انجام خواهد پذیرفت.

همچنین مسئولان سازمان حج و زیارت خبر دادند: هزینه سفر عمره و اسامی و مشخصات کاروان‌ها تا هفته آینده به آگاهی متقاضیان خواهد رسید. مراجعه‌کنندگان در مرحله اول تاریخ اعزام مورد نظر را رزرو اولیه کرده و در مرحله بعدی پس از پرداخت مبلغ مابه‌التفاوت جهت تثبیت و قطعی کردن تاریخ اعزام به کارگزار مقصد مراجعه خواهند کرد.اطلاع‌رسانی درخصوص مرحله دوم اعزام‌ها که از هشتم فروردین 93 آغاز خواهد شد، در بهمن انجام می‌شود.هم‌اکنون هفت میلیون و 730 هزار نفر متقاضی ثبت‌نام شده در نوبت تشرف عمره قرار دارند که براساس اولویت‌های اعلام شده به این سفر معنوی مشرف خواهند شد.

سفرهای عمره آینده ده روزه برنامه‌ریزی شده است و این زمان بسته به ساعت پرواز تا 12 ساعت افزایش یا کاهش خواهد یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها