محمود گودرزی با رای اعتماد نمایندگان به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شد

سرانجام کابینه کامل شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیروز به‌چهارمین گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد دادند و به این‌ترتیب در حالی که حدود سه ماه از زمان تشکیل دولت می‌گذرد با انتخاب هجدهمین وزیر، کابینه تکمیل شد.
کد خبر: ۶۱۶۴۱۷

به گزارش ایرنا، محمود گودرزی در جلسه دیروز از مجموع 267 رای اخذ شده، 199 رای موافق، 44رای مخالف و 24 رای ممتنع را کسب کرد.

روحانی: دولت مصمم به تعامل با مجلس

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در ابتدای جلسه رأی اعتماد به چهارمین گزینه پیشنهادی برای وزارتخانه ورزش و امور جوانان با بیان این‌که امروز برای چهارمین بار برای معرفی وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان در مجلس حضور پیدا می‌کند، اظهار کرد: همان طور که در گذشته گفتم دولت خود را پیکره‌ای از نظام می‌داند و در کنار مجلس و دیگر اعضای نظام جمهوری اسلامی باید بار سنگین نظام را به دوش بگیریم.

به گزارش فارس، روحانی با تأکید بر این‌که دولت به حقوق قانونی مجلس توجه دارد، ادامه داد: دولت این نکته را که نمایندگان به وزیر پیشنهادی رأی بدهند یا ندهند حق قانونی نمایندگان می‌داند؛ اما در عین حال در کنار همه حقوق قانونی شرایط کشور، جامعه، منطقه و بین‌المللی اقتضا می‌کند که بیشتر در کنار هم باشیم.

روحانی با اشاره به اولویت‌های امروز کشور تصریح کرد: باید دست به دست هم داده و اولویت‌های مورد نظر مجلس، مردم و دولت را مدنظر قرار دهیم.

وی، ارائه فهرست وزرای پیشنهادی کابینه را در روز تحلیف ریاست جمهوری یادآور شد و افزود: این کار به این دلیل بود که هیچ تأخیری در انجام وظیفه دولت وجود نداشته باشد و این حرکت دولت مورد توجه و تحسین رهبر معظم انقلاب و مردم قرار گرفت.

رئیس‌جمهور با اشاره به گذشت سه ماه از آغاز به کار دولت ادامه داد: امیدوارم امروز دولت پس از سه ماه تکمیل شود و ما نیز بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

روحانی خواست مردم را حل مشکلات معیشتی، اجتماعی، اقتصادی، تورم، اشتغال و سیاست خارجی دانست و تصریح کرد: شما بهتر می‌دانید که برای حل مشکلات راهی جز همکاری دولت و مجلس وجود ندارد و همه باید در کنار یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

روحانی اظهار کرد: تردیدی ندارم با وحدت و همدلی مشکلات جامعه را رفع خواهیم کرد.

رئیس‌‌جمهور اضافه کرد: حتی در سیاست خارجی و مسائل خارجی دولت در صورتی موفق خواهد بود که بیگانگان وحدت و اتحاد و یکپارچگی ما را مشاهده کنند و در این وحدت و یکپارچگی قوا، بیش از همه چشم توجه به دولت و مجلس دوخته شده است.

وی ادامه داد: البته دولت مصمم به تعامل و همکاری با مجلس است و تردید ندارم که اراده مجلس، همکاری است؛ چرا که دولت و مجلس دغدغه‌های واحد و هدف‌های مشترکی دارند و در راهکارها نیز معمولا راهکارهای مشترکی را مدنظر قرار می‌دهند.

تلاش دولت برای آماده کردن بودجه در آذرماه

روحانی یادآور شد: در ماه آینده تلاش ما این است که بتوانیم بودجه را آماده کنیم و دوباره آنجا نیز میدان تعامل و همکاری مجلس و دولت است تا بتوانیم بودجه‌ای که درخور این کشور و ملت باشد برای سال آینده با همکاری یکدیگر، دولت آن را تهیه و مجلس آن را تصویب کند.

رئیس‌‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ورزش را یک فعالیت نشاط‌آفرین، سلامت‌بخش، انسجام‌آفرین و حتی زمینه بسیار مناسبی برای کاهش هزینه‌های دولت در اداره کشور و ایجاد ثروت ملی می‌دانم و دولت بر این مبنا، نگاهش به مساله ورزش نگاهی تخصصی است.

وی اظهار کرد: در سایه ورزش، می‌توانیم غرور، افتخار ملی و انسجام بیشتر ملی را شاهد باشیم؛ در سایه توسعه ورزش می‌توان شاهد سلامت جسمی، روحی و اجتماعی در کشورمان باشیم.

روحانی ادامه داد: در سایه ورزش می‌توانیم به توسعه اقتصادی نگاه کنیم؛ صنعت ورزش زمینه‌ای برای اشتغال در جامعه است؛ بنابراین دولت هم به ورزش حرفه‌ای و هم به ورزش قهرمانی و هم به ورزش عمومی توجه خواهد داشت؛ بالاتر از این بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروز با آن مواجهیم در سایه توسعه ورزش می‌توان کاهش داد.

وزن بخش ورزش، سنگین‌تر از جوانان شده است

علی ایرانپور، نماینده مبارکه در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت این وزارتخانه گفت: حساسیت وزارت ورزش و جوانان بویژه به دلیل گستردگی وظایف آن در حوزه ورزش و جوانان بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

ایرانپور با اشاره به این‌که طی سال‌های گذشته وزن بخش ورزش سنگین‌تر از بخش جوانان بوده است، گفت: برنامه‌های آقای گودرزی در حوزه جوانان چیست؟ امروز بخش عمده‌ای از جمعیت کشور را جوانان تشکیل می‌دهد و ایشان به صورت کامل باید توضیح دهد که چه برنامه زمانبندی‌ شده‌ای برای حل مشکلات جوانان در کشور دارد.

گودرزی، وابستگی سیاسی ندارد

فتح‌الله حسینی، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: متأسفانه امروز بیشتر جوانان عزیز ایران بیکار هستند و جایگاهی ندارند که معتقدیم گودرزی می‌تواند مشکلات آنها را برطرف کند.

حسینی، روستازاده بودن، تجربه و تخصص گودرزی را از دلایل دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش برشمرد و بر همین اساس ادامه داد: ایشان علاوه بر این‌که در مدیریت ورزش تجربه قابل قبول و کارنامه مثبتی از خود به جا گذاشته است به هیچ جناح و گروهی وابستگی ندارد.

محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان هم در حمایت از وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان گفت: کسانی که پیش از این به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش به مجلس معرفی شده بودند در حوزه فیزیولوژی ورزش تخصص داشتند؛ اما آقای گودرزی به عنوان یک مدیر متخصص در عرصه ورزش مطرح است و این یکی از تفاوت‌های شاخص وی با وزرای پیشنهادی قبلی است.

در رابطه با آینده یک وزیر نمی‌توان قضاوت کرد

سید مهدی موسوی‌نژاد، نماینده دشتستان هم در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: قضاوت در رابطه با وزیر پیشنهادی از سوی بنده به پیشینه مدیریتی، شخصیتی و برنامه‌های تدوین و ارائه شده از سوی گودرزی برمی‌گردد.

وی افزود: نمایندگان مخالف به این نکته توجه داشته باشند که در رابطه با آینده یک وزیر نمی‌توان قضاوت کرد. قضاوت حال حاضر برای آینده خارج از انصاف است و موافقت از یک وزیر پیشنهادی مربوط به زمان حال است.

موسوی‌نژاد خاطرنشان کرد: مسلما هر وزیر و دولتمردی که به حقوق مردم دست‌درازی کند نمایندگان در مقابل او می‌ایستند و وظیفه هر وزیری این است که در مقابل پرسش نمایندگان پاسخگو باشد.

وی با اشاره به ضرورت تعیین وزیر ورزش و جوانان برای پایان بلاتکلیفی این وزارتخانه اذعان کرد: رأی آوردن وزیر پیشنهادی علاوه بر پایان دادن به بلاتکلیفی وزارت ورزش و جوانان پاسخ قاطع به کسانی است که مخالف وجود این وزارتخانه هستند و به دنبال تجزیه کردن وزارت ورزش و جوانان به صورت دو سازمان ورزش و جوانان هستند.

وی افزود: گودرزی، شخصیتی دانشمند و مدیری متعهد است و برنامه‌های ارائه‌شده از سوی وی مطابقت زیادی با اسناد بالادستی دارد. همچنین دیدگاه وزیر پیشنهادی به حوزه جوانان رویکردی واقعگرایانه دارد، ضمن این‌که استفاده از دیدگاه‌های نخبگان دانشگاهی باوجود وقت محدودی که وزیر پیشنهادی داشته است، نشان از تعاملات نزدیک وی با نخبگان دارد.

حسین گروسی، نماینده مردم کرج هم در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: در برنامه‌هایی که گودرزی، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ارائه داده هم دیدگاه حضرت امام (ره) و هم رهنمودهای مقام معظم رهبری و هم دیدگاه‌های رئیس‌جمهور درباره ورزش و جوانان و همچنین مطابقت با اسناد بالادستی دیده می‌شود که همچنین این برنامه مورد تائید مرکز پژوهش‌ها نیز قرار گرفته است.

وی گفت: به لحاظ فیزیک بدنی نیز اگر به گودرزی نگاه کنید، می‌بینید که وی حتی یک کیلو چربی اضافی هم ندارد.

نباید کسی امید جوانان را ناامید کند

جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی خاطرنشان کرد: ایراد اساسی من به آقای گودرزی این است که وی فردی نیست که بتواند رای قانونی و حقوقی خود را آنجا که باید به صلاح ملت و امت باشد، اعمال کند.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی مخالفت من با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مساله‌ای بود که در رای اعتماد‌های پیشین به وزرای دولت یازدهم دیدیم، به طوری که برخی وزرا زمانی که حائز رای مثبت نمایندگان شدند با وجود آگاهی از حساسیت نمایندگان و مردم نسبت به فتنه، پس از رای آوردن انتصاباتشان را از افرادی انجام دادند که در فتنه نقش داشتند.

نماینده مشهد با بیان این‌که وزیر ورزش و جوانان باید به جوانان امید بدهد، تصریح کرد: نباید کسی امید جوانان را سلب کرده و آنها را ناامید کند؛ آنجا که سخنی به زبان می‌آید و می‌گویند خزانه خالی است یعنی از ملت سلب اعتماد شده است و آقای گودرزی شما در مباحث اینچنینی چه جوابی خواهید داد؟

کریمی قدوسی خطاب به گودرزی گفت: شما در اینجا بگویید که به عنوان یک وزیر اگر در جایی حقوق ملت و فرهنگ‌ها و اعتقادات ملت در معرض خطر قرار گرفت چه اقدامی انجام خواهید داد؟

گودرزی: بهبود سبک زندگی یکی از راهبردهای وزارت ورزش است

محمود گودرزی، وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در جلسه بررسی رأی اعتماد با قرار گرفتن پشت تریبون با اشاره به پیشینه خود در زمینه‌های مختلف گفت: من تحصیلات دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی ورزش داشته و پیش از انقلاب با درک پیام امام خمینی به عضویت انجمن‌های اسلامی دانشگاه تربیت معلم درآمدم و پس از پیروزی انقلاب نیز عضو سپاه شدم.

گودرزی با بیان این‌که همواره خود را سرباز کوچکی برای نظام می‌دانم، اضافه کرد: همواره در خط امام و رهبری بوده و ولایت را رکن نظام دانسته و کوچک‌ترین عدول از آن را خطا می‌دانم. وی، ساماندهی امور جوانان در بهبود سبک زندگی را یکی دیگر از راهبردهای برنامه خود خواند و در تشریح اقدامات مورد نیاز درباره این راهبرد گفت: اشاعه مستمر اردوی سبک زندگی بر اساس اسناد بالادستی، ارتقای کمی و کیفی دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، طراحی و اجرای سندهای کاهش آسیب‌های اجتماعی از اقداماتی است که برای عملی شدن این راهبرد باید انجام شود.

وی، پس از تشریح برنامه‌های خود در حوزه ورزش و جوانان گفت: در حوزه مسائل سیاسی نیز استعلامات لازم از وزارت اطلاعات گرفته شده و براساس این استعلامات بنده در هیچ دسته، گروه و حزبی عضویت ندارم و پیرو خط رهبری و ولایت فقیه هستم.

پس از پایان اظهارات گودرزی، رای‌گیری از نمایندگان انجام و مشخص شد که نمایندگان بر خلاف سه نوبت قبلی، این بار به گودرزی رای اعتماد داده‌اند و به این ترتیب تکلیف وزارتخانه ورزش و جوانان، سه ماه پس از تشکیل دولت، دیروز مشخص شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها