تشکیل کارگروه مشترک میان شهرداری و استانداری تهران

یخ روابط شهرداری و استانداری تهران باز شد

استاندار تهران و شهردار پایتخت پس از هشت سال با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. این گفت و گو در حالی انجام شد که در طول هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد استانداران وی در تهران و قالیباف شهردار تهران با یکدیگر دیداری نداشتند.
کد خبر: ۶۱۶۳۳۸
یخ روابط شهرداری و استانداری تهران باز شد

ساعت 15 عصر یکشنبه محمدباقر قالیباف شهردار تهران با حضور در ساختمان استانداری تهران با سیدحسین هاشمی استاندار دیدار و گفتگو کرد. پس از گفتگوی یک ساعته هر دو مدیر شهری در جمع خبرنگاران حاضر شده و به سوالات پاسخ دادند.

شهردار تهران گفت: به دلیل مشغله های کاری که داشتم تا امروز نتوانسته بودم با استاندار تهران ملاقاتی داشته باشم ولی به وی تبریک گفتم و صحبتهای خوبی انجام شد که مهمترین آن موضوع حریم شهری بود.

قالیباف اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد کارگروه مشترکی میان شهردار و استانداری تهران تشکیل شده تا وضعیت اداره حریم پایتخت مشخص شود که همین موضوع آغاز همکاری استانداری و شهرداری در دولت یازدهم است.

شهردار تهران اظهار داشت: فرصت نبود به تمامی موضوعات بپردازیم البته در موضوع حمل و نقل عمومی هم نیاز به کمک و حمایت ملی در دولت داریم البته ناگفته نماند که مشکلات اعتبارات دولت قابل درک است ولی در موضوع توسعه مترو و ال سی ها نیاز به  کمک دولت است.

در ادامه این گفتگو استاندار تهران گفت: 8 سال است که میان شهرداری و استانداری روابط سرد برقرار بوده است که این یخ شکسته شد بنده با آقای قالیباف رفاقت قدیمی دارم که در این دیدار مباحث مهمی مطرح شد که مهمترین آن تشکیل کمیته مشترک و همکاری دفتر فنی استانداری با اداره کل حریم شهرداری بود که جلسه بعدی با شهردار تهران بر روی این موضوع تبادل نظر خواهیم کرد.

هاشمی گفت: البته در بحث حریم اسلامشهر همکاری ما با شهرداری پیش از این آغاز شده بود و امیدواریم این همکاری با شورای شهر هم با عنوان ضلع دیگر مدیریت شهری تداوم یابد.

استاندار تهران از جابجایی فرمانداران و انتصاب آنها در شهرهای باقی مانده تهران تا پایان هفته خبر داد. پس از این گفتگوی کوتاه شهردار تهران، استانداری را ترک کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها