ناطق نوری در مراسم بزرگداشت حبیب الله عسکراولادی خواهان حمایت از دولت شد

حاشیه‌‌های یک مراسم؛ چهره‌های سیاسی در حلقه خبرنگاران

مراسم تشییع و بزرگداشت مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی در حالی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد که بسیاری از چهره‌های شاخص سیاسی کشور از جمله چهره‌های اصلاح‌طلب در مراسم ختم دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری حضور داشتند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفتند.
کد خبر: ۶۱۳۹۴۴

علی‌اکبر ناطق‌نوری، رئیس دفتر بازرسی دفتر مقام معظم رهبری سخنران مراسم دیروز مدرسه شهید مطهری بود که با اشاره به حمایت رهبر معظم انقلاب از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، خواستار حمایت جدی همه گروه‌های سیاسی کشور از آنان شد و گفت: مذاکره‌کنندگان هسته‌ای نیازمند پشتگرمی و حمایت هستند.

به گزارش ایرنا، ناطق‌نوری گفت که شیعه تندرو نیست و جلوتر از امام خود حرکت نمی‌کند.

نباید در حمایت از دولت کوتاهی کرد

وی به تذکرات رهبر معظم انقلاب درباره نگه‌داشتن حرمت‌ها اشاره کرد و افزود: وقتی به برخی توهین‌کنندگان به شخصیت‌ها می‌گوییم چرا تابع رهبری نیستید و حرمت‌ها را نگه نمی‌دارید؟ می‌گویند ما می‌خواهیم جاده صاف‌کن رهبری باشیم.

ناطق‌نوری ادامه داد: آیا واقعا در شرایط کنونی جهان، منطقه و کشور به تشنج کشاندن جامعه کار درستی است؟ ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت هستیم.

وی دولت یازدهم را روبه‌رو با سخت‌ترین چالش‌ها دانست و گفت: دولت نیازمند حمایت مردم و مسئولان است و نباید در حمایت از آنها کوتاهی کرد.

ناطق‌نوری ادامه داد: رهبری معظم انقلاب سخن و نظرشان را صریح بیان می‌کنند و درباره تیم مذاکره‌کننده نیز فرمودند اینها بچه‌های انقلاب هستند.

وی افزود: ما روزی در حال جنگ با صدام بودیم و امروز دیپلمات‌های ما در حال تقابل دیپلماتیک با دشمن هستند و در این تقابل به پشتگرمی و حمایت نیاز دارند.

ناطق‌نوری تیم مذاکرات را مورد تائید رهبر معظم انقلاب دانست و تاکید کرد: حتی در صورت نپذیرفتن پیشنهادهای ایران از سوی غرب، حداقل فایده مذاکرات این است که ما دشمن را بهتر شناخته‌ایم. وی حمایت صریح رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره‌کننده در آستانه محرم را نشانه‌ای معنادار عنوان کرد و افزود: روضه‌خوان‌ها و منبری‌ها مراقب باشند کاسه داغ‌تر از آش نشوند و آرامش جامعه را در نظر بگیرند.

عسکراولادی مردانه موضع می‌گرفت

ناطق‌نوری به مواضع اخیر مرحوم عسکراولادی برای ایجاد وحدت میان گروه‌های سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: در این اواخر مرحوم عسکراولادی برای ایجاد وحدت در جامعه و کشور مردانه موضع گرفت.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عده‌ای این موضع را که مورد قدردانی رهبری معظم انقلاب قرار گرفت برنتابیدند و شروع به ملامت وی کردند.

ناطق‌نوری به مبارزات مرحوم عسکراولادی در سال‌های قبل از انقلاب اشاره کرد و او را مصداق واقعی شیعه دانست و گفت: عسکراولادی بعد از رحلت حضرت امام(ره) همواره با رهبر معظم انقلاب و مطیع، مخلص و در عین حال آزاده و منصف بود.

همچنین برخی چهره‌های سیاسی در حاشیه این مراسم به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفتند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری از جمله چهره‌هایی بود که در جمع خبرنگاران گفت: تقسیم‌بندی جامعه به چپ، راست، اصولگرا و اصلاح‌‌طلب را نمی‌پسندم. او گفت که معتقدم قانون اساسی و رهبری باید برای ما شاخص اصلی باشد.

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری نیز دیگر چهره خبرساز در حاشیه مراسم دیروز بود که در پاسخ به این پرسش که آیا اصلاح‌طلبان نظر کرباسچی درباره سرلیست شدن ناطق‌نوری در انتخابات مجلس دهم را قبول دارند یا خیر، گفت: نظرات متفاوت است. به نظر من اگر آقای ناطق‌نوری بیاید خوب است؛ اما وقتی که خودش نمی‌خواهد بیاید، ما دیگر نمی‌توانیم کاری بکنیم.

به گزارش تسنیم، مرتضی حاجی، دیگر چهره اصلاح‌طلب حاضر در مراسم بزرگداشت مرحوم عسکراولادی هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران به فشارهای وارد آمده بر وزیر علوم درباره برخی انتصابات واکنش نشان داد و در دفاع از فرجی دانا گفت: وزیر اختیاراتی دارد و اگر از اختیارات خود عدول و خلاف قانون رفتار کرد، قابل پیگیری است؛ اما اگر در حدود اختیاراتش رفتار می‌کند نباید توقع بیجا داشته باشند. حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران نیز در حاشیه بزرگداشت عسکراولادی گفت: حزب کارگزاران در مرحله آغاز بازسازی خود است و این حزب در چارچوب جبهه اصلاحات حرکت خواهد کرد.

اما این فقط چهره‌های سیاسی و شخصیت‌های حزبی نبودند که دیروز در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پرسش‌های آنان پاسخ دادند، بلکه سردار محمد حجازی، معاون ستاد کل نیروهای مسلح نیز از جمله افرادی بود که در حاشیه مراسم ختم مرحوم عسکراولادی، او را فردی متواضع، متدین و همه وجودش را برای اسلام خواند و گفت: عسکراولادی فردی در تراز تربیت‌ اسلامی و مرد بسیار بزرگی بود.

پیکر عسکراولادی در قطعه 72 تن آرام گرفت

همچنین مراسم تشییع پیکر حبیب‌الله عسکراولادی روز پنجشنبه در حالی برگزار شد که روسای سه‌ قوه در مراسم تشییع شرکت کرده، رئیس مجلس خبرگان رهبری بر پیکر او نماز خواند و آیت‌الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز ذکر تلقین را بر پیکر مرحوم عسکراولادی قرائت کرد و سپس پیکر حبیب‌الله عسکر‌اولادی در قطعه ۷۲ تن بهشت‌زهرا آرام گرفت.

به گزارش تسنیم، در حاشیه این مراسم، آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرنگاران گفت: عسکراولادی احترام خاصی برای رهبر انقلاب قائل بود و هیچ‌ وقت از روحانیت جدا نشد. آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان هم گفت که عسکراولادی همه‌جا مقابل بلاها سینه سپر کرد و امام و رهبری به وی اعتماد داشتند.

آیت‌الله حائری شیرازی نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: مرحوم حاج حبیب‌الله عسکراولادی هرگاه می‌خواست در سیاست سخن بگوید، خدا را مدنظر قرار می‌داد.

نقش القاعده در ترور دادستان زابل

در حاشیه این مراسم، یونسی، مشاور رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها ترور دادستان زابل را کار گروه‌های سلفی وابسته به القاعده دانست و تاکید کرد که این افراد از سوی دشمنان جمهوری اسلامی حمایت می‌شوند.

علی یونسی درباره راهکارهای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی تاکید کرد: بیش از هر چیزی باید اقلیت‌های مذهبی و مخصوصا اهل سنت را در تمام تصمیم‌گیری‌های محلی و ملی مشارکت دهیم.

در حاشیه مراسم تشییع، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز با بیان این‌که مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیستم آبان به تهران سفر می‌کند، گفت: بعدا درباره بازدید آمانو از تاسیسات هسته‌ای صحبت می‌کنم. رئیس سازمان انرژی اتمی خاطر‌نشان کرد: ما به این مذاکرات خوشبین هستیم‌.

عسکراولادی، پدری در کنار مستضعفان لبنان

به دنبال درگذشت دبیرکل جبهه خط امام و رهبری، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان درگذشت حبیب‌الله عسکراولادی را تسلیت گفت و در پیام خود نوشت که او همچون پدری در کنار مستضعفان لبنان بود و آنان را در آغوش گرفته بود. در پیام دبیرکل حزب‌الله لبنان آمده است: عسکراولادی همان‌طوری که در تاسیس نظام جمهوری اسلامی سهم اساسی داشتند و مورد اعتماد امام(ره) و رهبری بودند، در لبنان هم بنیادی پایه گذاشتند که اعتماد مردم را به دنبال داشت. نصرالله در پیام خود یادآور شده است: امروز این بنیاد که از اتاقی کوچک در لبنان و به همت وی پایه‌گذاری شده بود، به بزرگ‌ترین نهاد لبنان تبدیل شده و مستضعفان و مردم لبنان را تحت پوشش خود قرار داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها