رئیس مجلس:‌

دولت در کنار دیپلماسی به تولید توجه کند

رئیس مجلس شورای اسلامی از دولت خواست به رونق تولید در کنار دیپلماسی توجه کند.
کد خبر: ۶۱۳۴۱۵
دولت در کنار دیپلماسی به تولید توجه کند

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت گفت: توجه به دیپلماسی مهم است و برخی اشکالات از این طریق باید حل شود اما مهم تر از آن رونق بخشی به تولید در کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید با ارزیابی شرایط گذشته از آن درس بگیریم و تصمیم در وزارتخانه‌ها و هیات دولت باید با استفاده از نخبگان صورت گیرد.

لاریجانی گفت: هوچی گری در حکومتداری ممکن است مدتی سازگار باشد اما به زودی رنگ می‌بازد، باید قوانین درست اجرا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که طرح‌ها و ایده‌های خوب با روش‌های غلط ممکن است محقق نشود یا در صورت تحقق به کشور آسیب بزند گفت: یارانه‌ها ایده درستی است اما وقتی مطابق قانون اجرا نشد آسیب زد.

وی افزود: قانون هدفمندی یارانه ها، با این نحوه اجرا اگر اجرا نشود خیلی بهتر است زیرا هم در کشور تورم ایجاد کرد و هم به تولید لطمه زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که نمی‌شود کشور را با رودربایستی اداره کرد ادامه داد: بنا بود هدفمندی یارانه موتور محرک تولید در کشور باشد اما خلاف آن شد.

وی افزود:‌ قرار بود 50 درصد از درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها  صرف ترمیم اوضاع شود و مابقی به توسعه، تولید و بخش درمان اختصاص یابد اما امروز دولت می‌گوید ما هر ماه باید بگردیم تا مقداری پول پیدا کنیم که چاله کنده شده را پر کنیم.

لاریجانی با اشاره به این‌که امیدواریم دولت جدید با ارزیابی و تحلیل درست گام‌های موثری بردارد خاطرنشان کرد: مشکل عمده کشور در بی توجهی به رونق بخشی  تولید است.

رئیس مجلس با تاکید بر این‌که قوانین باید درست اجرا شود یادآور شد: دولت باید از عقلا استفاده کند و یک راهبرد روشن برای رونق تولید در بودجه آینده  داشته باشد.

 تربیت نیروهای متخصص، از اولویتهای توسعه

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تربیت نیروهای متخصص و ماهر را از اولویتهای توسعه می‌دانیم و از آن حمایت می‌کنیم.

 لاریجانی در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت، با تاکید بر ضرورت گسترش آموزشگاههای عمومی و مردمی فنی و حرفه‌ای افزود: اگر وزارت کار لایحه‌ای برای توسعه و تشویق این آموزشگاهها به مجلس ارائه کند از آن حمایت خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جوان بودن جمعیت کشور گفت: این نیروی کار جوان نیازمند سرمایه‌گذاریهای مختلف در امور تولید است  تا شغل با کرامت پیدا کند.

وی افزود: برای سرمایه‌گذاری باید فضای کسب و کار رونق پیدا کند و همه بخش‌ها با هم همسو باشند.

 

لاریجانی جهش اقتصادی را منوط به رونق فضای کسب و کار دانست و گفت: امروز رقابت زیادی برای جذب سرمایه در دنیا وجود دارد و اگر در کشورمان فضای کسب و کار را برای سرمایه‌گذاری رونق ندهیم جهش اقتصادی روی نمی‌دهد.

 

وی با بیان این‌که کشور ثروتمندی مثل ایران با داشتن نیروی جوان، توسعه دانشگاهها و ذخایر غنی نفت و گاز نباید رشد اقتصادی اش منفی پنج و نیم باشد تصریح کرد: همه این مشکلات فقط به خاطر تحریم‌ها نیست بلکه ریشه آن را باید در کارنابلدی دانست.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حکومت نیازمند افراد متخصصی است که زمینه‌های مختلف را بسنجند و تجربه لازم را داشته باشند.

 

وی افزود: برخی می‌گویند سن مسوولان در دولت فعلی بالاست اما مهم این است که افراد با تجربه و متخصص باشند و تصمیمات آنها دقیق، درست و براساس منافع کشور گرفته شود.

 

لاریجانی با بیان این‌که هزینه کارنابلدی را باید ملت بپردازد گفت: احزاب باید از گذشته پند بگیرند و نتیجه فعالیتهای سیاسی دولت و مجلس باید کارآمد باشد.

وی افزود: ممکن است کسانی در حکومت انتخاب شوند که اعتدال نداشته باشند و ناتوان و بدسلیقه باشند و نباید در این مورد رودربایستی داشته باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها