با کشف چند قبضه سلاح جنگی از مخفیگاه متهمان، تحقیق از آنها ادامه دارد

دستگیری دزدهای نقابدار در یک قدمی سرقت

شش عضو باند سارقان نقابدار که پس از سرقت مسلحانه دو خودرو، تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران بودند، طی درگیری تن به تن دستگیر شدند و چند قبضه سلاح از مخفیگاه آنها کشف شد.
کد خبر: ۶۱۲۸۱۳

به گزارش جام‌جم، سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: شامگاه بیستم مهر درگیری میان سه سارق مسلح با راننده یک دستگاه خودروی پژو 206 در خیابان سازمان آب، به مرکز فوریت‌های پلیس 110 گزارش شد. مردم قصد کمک به راننده خودرو را داشته‌اند که دزد‌های مسلح نقابدار با شلیک گلوله و ایجاد رعب و وحشت خودرو را سرقت و فرار کرده‌اند. محمدیان افزود: در پی این حادثه پرونده‌ای تشکیل و با دستور بازپرس دادسرای جنایی به اداره اول پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

سرهنگ محمدیان تصریح کرد: در حالی که جستجو برای شناسایی و دستگیری دزد‌های مسلح ادامه داشت، ماموران اطلاع یافتند خودروی دزدیده شده در یکی از محله‌های تهران رها شده است.

با بررسی خودرو و بهره‌گیری از توان علمی و تخصصی، ماموران متوجه نقش یک سارق سابقه دار به نام پیروز در این سرقت‌ها شده و دستگیری او را در دستورکار قرار دادند.

محمدیان خاطرنشان کرد: در حالی که تحقیقات در این باره ادامه داشت، ماموران اطلاع یافتند سارقان تحت تعقیب قصد سرقت یک دستگاه خودروی دیگر با تهدید سلاح را داشته‌اند که با مقاومت راننده و حضور بموقع مردم، بی آن که موفق به سرقت شوند، متواری شده‌اند.

شناسایی و محاصره مخفیگاه

سرهنگ محمدیان اضافه کرد: با جمع‌بندی اطلاعات و سرنخ‌های به‌دست آمده از خودرو‌های سرقتی، ماموران در مرحله بعدی مخفیگاه متهمان را در خیابان قصرالدشت شناسایی و هنگام خروج چهار نفر از سارقان مسلح از مخفیگاه خود، آنها را محاصره و در یک درگیری تن به تن سرکرده باند به نام پیروز را که با حمله به ماموران قصد فرار داشت، هدف گلوله قرار داده و او و همدستانش را دستگیر کردند.

از متهمان دو قبضه سلاح آماده شلیک کشف شد و در بازرسی از مخفیگاه آنها نیز دو زن جوان دستگیر شدند و چند قبضه سلاح دیگر از جمله یک قبضه مسلسل و چند کوکتل مولوتف و نقاب‌های مورد استفاده در سرقت‌ها و چند پلاک جعلی خودرو کشف و ضبط شد.

با انتقال سرکرده باند به بیمارستان، متهمان به چند فقره سرقت از جمله سرقت مسلحانه خودرو و زورگیری با تهدید سلاح اعتراف کردند.

محمدیان در پاسخ به پرسش جام‌جم در ارتباط با دیگر سرقت متهمان، گفت: متهمان اعتراف کردند از مدتی پیش با شناسایی یک طلا فروش در بلوار آیت‌الله کاشانی و تهیه فیلم و مستندات، در یک قدمی سرقت از این محل بوده‌اند که دستگیر شده‌اند.

محمدیان یادآور شد: اعضای این باند تبهکاری که از خطرناک‌ترین مجرمان محسوب می‌شوند، در زندان با هم آشنا شده و قصد داشتند در چند محله تهران دست به سرقت مسلحانه بزنند و به همین منظور در مخفیگاه خود نقشه سرقت‌ها و گروگانگیری را به سبک فیلم‌های هالیوودی تمرین می‌کردند تا در صورت محاصره، بتوانند با گروگان گرفتن مردم فرار کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران در ارتباط با نقش دو زن متهم در این باند تبهکاری نیز تصریح کرد: دو زن متهم وظیفه نگهداری از سلاح و مهمات اعضای باند و نیز فروش طلا‌های دزدی را به‌عهده داشته‌اند.

هشدار پلیس آگاهی

محمدیان به صاحبان مغازه‌ها هشدار داد نسبت به نوسازی سیستم‌های ایمنی از جمله دور بین‌های‌مدار بسته محل کارشان اقدام کنند؛ زیرا سارقان در بخشی از اعترافات خود عنوان کرده بودند با شناسایی چند مغازه که دوربین مدار بسته نداشت، قرار بوداز این محل‌ها سرقت کنند و حتی اطلاعات مربوط به برخی از مغازه‌ها که دور بین مدار بسته آنها کا رایی لازم را نداشت نیز به دست آورده بودند.

رئیس پلیس آگاهی تهران تاکید کرد: پلیس آگاهی با بهره‌گیری از توان‌ علمی خود، قاطعانه با مجرمان و تبهکارانی که از مردم سلب آسایش می‌کنند، برخورد خواهد کرد و با تعامل پلیس و قاضی پرونده، مجازات سختی در انتظار دزد‌های تبهکار دستگیر شده خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها