10 قلم عمده وارداتی به کشور اعلام شد

برنج در صدر لیست واردات

30 هزار تن کالای اساسی از گمرک تهران در هفت ماهه سال جاری ترخیص و روانه بازار مصرف شده است.
کد خبر: ۶۱۲۶۲۸
ترخیص 30 هزار تن کالای اساسی از گمرک تهران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، احمد کارگری مدیرکل گمرک تهران با اشاره به نزدیک شدن به ایام محرم، گفت: گمرک تهران با ارائه امکانات ویژه جهت ترخیص کالاهای اساسی مردم در هفت ماهه سال جاری 30 هزار تن کالای اساسی را ترخیص کرده است.

وی افزود: تعداد اظهارنامه‌های واردات کالا در گمرک تهران در هفت ماهه سال جاری بالغ بر 25897 فقره بوده که وزن این کالاها به مقدار 389 هزار تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 22درصد کاهش داشته است، همچنین ارزش واردات گمرک تهران طی مدت یاد شده به دو میلیارد و 141میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 29درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرک تهران اظهار کرد: مقدار کالاهای اساسی که در هفت ماهه سال جاری از این گمرک ترخیص گردیده 30 هزار تن بوده است که عبارتند از کره، روغن، مرغ، غلات و... که محموله مرغ بیش از 1049 تن بوده که 15 درصد کل واردات مرغ کشور با ارائه تسهیلات ویژه جهت تأمین و تنظیم بازار مصرف از این گمرک ترخیص شده است. همچنین در هفت ماهه سال جاری 3528 تن دارو به ارزش 181 میلیون دلار از این گمرک ترخیص گردیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها