کنترل کامل ارتش سوریه بر یک شهر استراتژیک

ارتش سوریه پس از 27 روز درگیری با مخالفان در«السفیره» واقع در حومه حلب، توانست کنترل این شهر استراتژیک را به طور کامل به دست بگیرد.
کد خبر: ۶۱۱۴۲۵
کنترل کامل ارتش سوریه بر یک شهر استراتژیک

به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، سخنگوی مخالفان مسلح سوریه در این منطقه با تایید این خبر اعلام کرد: نیروهای ما در شهر السفیره واقع در حومه شرقی حلب پس از 27 روز درگیری و مقابله با حملات ارتش سوریه به صورت کامل از این شهر خارج شده‌اند.

سخنگوی مخالفان اذعان کرد: اتاق عملیات السفیره پیشتر از تمام گردان‌های مخالفان خواسته بود تا هر چه سریعتر به حومه جنوبی حلب بیایند و مانع از پیش‌روی‌های نظام سوریه شوند. اما تعداد کمی از مخالفان به این درخواست پاسخ مثبت داده و نیروهای نظام سوریه با کمک شبه نظامیان مردمی از سه محور به این شهر حمله کردند که این امر مخالفان را واداشت تا شهر را ترک کنند.

شهر السفیره در نزدیکی کارخانه‌های اسلحه سازی سوریه، وابسته به وزارت دفاع قرار دارد که سلاح و تجهیزات مختلفی را برای ارتش این کشور تولید می‌کنند.

این منطقه همچنین در کنار جاده سلمیه - حلب قرار دارد که مسیر اصلی کمک‌رسانی به نیروهای دولتی سوریه در شهر حلب به شمار می‌آید.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه پیشتر اعلام کرده بود که نیروهای نظام این کشور در شهر السفیره پیش‌روی‌های بسیاری داشته و تلاش می‌کنند تا این منطقه استراتژیک را به صورت کامل تحت کنترل خود درآورد. (ایسنا)

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها