مدیر کل امور عشایری لرستان از آغاز کوچ پاییزه بیش از 11 هزار خانوار عشایر این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۹۱۸۶
آغاز کوچ پاییزه 11 هزار خانوار عشایر لرستانی

عابدین سیفی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: کوچ پاییزه 11 هزار و 200 خانوار عشایر با جمعیتی در حدود 64 هزار نفر آغاز شده است.

وی عنوان کرد: این تعداد خانوار عشایری لرستان دارای جمعیت دامی در حدود یک میلیون و 100هزار رأس دام سبک هستند.

مدیر کل امور عشایری لرستان ادامه داد: این عشایر از مسیر ایل راهها و کوچ با ماشین از مناطق ییلاقی استان به مناطق قشلاقی استانهای ایلام و خوزستان و همچنین جنوب استان لرستان کوچ خواهند کرد.

سیفی با یادآوری اینکه تمهیدات و مکاتبات لازم با نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت کوچ عشایر صورت گرفته است، بیان داشت: همچنین رایزنی لازم با اداره کل حمل و نقل و پایانه های لرستان در راستای نظارت بر کرایه وسایل حمل و نقل مورد نیاز عشایر کوچ رو انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا مکاتباتی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان برای ارائه خدمات بهداشتی به عشایر در حین کوچ و همچنین اداره کل دامپزشکی استان به منظور واکسیناسیون دام ها انجام شده است.

مدیر کل امور عشایری لرستان از اتخاذ تدابیر لازم برای تهیه و تامین اقلام خوراکی فروشگاههای عشایری و تجهیزات این فروشگاهها، تامین علوفه دامی و سوخت مورد نیاز عشایر و همچنین تهیه آب شرب بهداشتی توسط تانکرهای سیار و ثابت این اداره کل خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها