صد و شصت و هفتمین ال کلاسیکو

مسی -رونالدو و اینک نیمار-بیل

صد و شصت و هفتمین ال کلاسیکوی اسپانیا فردا شب برگزار می شود و رئال و بارسا برای یک نبرد جذاب دیگر به مصاف یکدیگر می روند.
کد خبر: ۶۰۹۱۵۱
مسی -رونالدو و اینک نیمار-بیل

به گزارش سایت جام جم ورزشی- تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال مادرید تا پیش از این 166 بار در رقابتهای لالیگا با یکدیگر بازی کرده اند. در بازی های گذشته 70 بار رئال مادرید برنده شده و 64 بار هم بارسلونا پیروز شده است. 32 بار هم دیدار این دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. این بازی صرفنظر از رویارویی سنتی دو تیم، برای جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی هم اهمیت فراوانی دارد.

دیدار فردای دو تیم از جهات دیگری هم قابل بررسی است. اول اینکه "گرث بیل" و "نیمار" برای نخستین بار در این بازی به میدان می‌روند. رئالی‌ها در فصل نقل و انتقالات تابستانی با انتقال پر سر و صدای 86 میلیون پوندی، ملی پوشی ولزی تاتنهام را به خدمت گرفتند اما این بازیکن تا به امروز چهره چندان درخشانی از خود به نمایش نگذاشته است. از سویی نیمار هم با 49 میلیون پوند از سانتوس به بارسا پیوسته و البته بازی‌های چشمگیرتری نسبت به همتای خود انجام داده است.

به گزارش مهر، در دیدار فردا، مربیان دو تیم هم برای نخستین بار این بازی را تجربه می‌کنند. توانایی فنی "کارلو آنچلوتی" و "خراردو مارتینو" در این بازی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد. نگاهی به وضعیت دو تیم در جدول رده بندی نشان می‌دهد که در شرایط مطلوبی قرار دارند.
"کارلوس پویول" پس از هفت ماه در این دیدار به میدان خواهد رفت که این خبر خوشی برای بارسلونایی‌ها خواهد بود. این برای آبی و اناری پوشان که در پنج بازی گذشته موفق به شکست رئال مادرید نشده اند خبر خوبی است (دو تساوی و سه شکست).

نکته های واندنی از ال کلاسیکو:

* در 10 فصل گذشته هرگز اتفاق نیفتاده که بارسا در شش ال کلاسیکو برنده نباشد.

* رئال مادرید از سال 1960 هنوز موفق نشده دو بار پیاپی بارسلونا را در نیوکمپ شکست دهد.

* بارسلونا از سال 2010 که 5 بر صفر رئال خوزه مورینیو را شکست داده در هیچ مسابقه ای نبوده که از این تیم گل نخورد.

* "دی استفانو" با 18 گل برترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو است. "لیونل مسی" اگر در این بازی گل بزند، رکورد وی را خواهد شکست.

* "کریستیانو رونالدو" در شش بازی گذشته در نیوکمپ هشت گل به ثمر رسانده است.

* رئال مادرید در تمام دیدارهایی که "کریستیانو رونالدو" گل زده نباخته است (84 پیروزی و 6 تساوی).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها