مجلس ششم رأی اعتماد نداد مجلس نهم چه می کند

فرجی دانا به جای توفیقی

رضا فرجی دانا جایگزین جعفر توفیقی شد تا به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.مجلس ششم در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی هنگامی که فرجی دانا برای وزارت علوم معرفی شد به او رأی اعتماد نداد، اما گمان می‌رود مجلس نهم به او رأی اعتماد بدهد.
کد خبر: ۶۰۷۹۳۸
فرجی دانا به جای توفیقی

به گزارش جام جم آنلاین از هنگامی که جعفر توفیقی به عنوان سرپرست وزارت علوم منصوب شد مخالفتهایی نسبت به این انتصاب صورت گرفت.

میلی منفرد که پیش از توفیقی به مجلس معرفی شده بود نتوانست رای اعتماد نمایندگان مجلس را به دست آورد پس از آن بد که رئیس جمهور جعفر توفیقی را سرپرست این وزارتخانه کرد و قرار هم بود تا او به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی شود.

مخالفت‌های نمایندگان مجلس و صاحبنظران به خاطر سخنرانی توفیقی در جریان فتنه 88 و در دانشگاه تهران در جمع تعدادی از دانشجویان بود.

فیلم سخنرانی سرپرست وزارت علوم منتشر شد و همین باعث شد تا دیدگاه‌ها نسبت به او تغییر کند و همه گمانه‌زنی‌ها بر این اساس باشد که در صورت معرفی شدن رأی اعتماد نخواهد آورد.

و سرانجام امروز یکشنبه سه وزیر پیشنهادی دولت برای سه وزارتخانه باقی مانده به مجلس معرفی شدند و در میان آنها نامی از جعفر توفیقی دیده نشد و به جای او رضا فرجی دانا معرفی شد تا پایانی باشد به همه واکشن‌ها و حساسیت‌هایی که در این مدت نسبت به این وزارتخانه وجود داشت.

دکتر رضا فرجی دانا استاد تمام دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران است که در زمان دولت دوم سید محمد خاتمی، ریاست دانشگاه تهران را نیز عهده دار بود. پس از استعفای مصطفی معین در اواخر کار دولت دوم سید محمد خاتمی، رضا فرجی دانا برای تصدی سمت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس ششم معرفی شد، اما نتوانست از مجلس ششم رأی اعتماد به دست آورد.

در نامه رئیس جمهور به مجلس برای معرفی سه وزیر پیشنهادی، فانی و صالحی امیری نیز به عنوان وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به مجلس معرفی شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
۰
۰
برای وزارت علوم هیچ گزینه ای بهتر و مناسبتر از دكتر توفیقی روشنفكر و آزاد اندیش و مردمی نیست/ ایشان در این مدت اقدامات شجاعانه و اصلاح طلبانه بسیار ارزشمندی داشته اند كه بسیار هم مورد توجه و حمایت دانشجویان و دانشگاهیان واقع شده / آقای روحانی باید بداند كه حمایت مردم از او مشروط است و اگر بخواهد از شعارهای اصلاح طلبانه خود یا از اصلاح طلبان عزیز یعنی اقایان خاتمی و عارف و توفیقی و ... عدول كرده و بگذرد همانند احمدی نژاد مورد خشم مردم و رای دهندگان به خود كه بالای 90 درصد آنها را حامیان تفكر اصلاح طلبی تشكیل میدهند واقع خواهد شد

نیازمندی ها