کشت پاییزه‌ 28 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان اهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر گفت: در کشت پاییزه‌ سال زراعی 93-92، 27 هزارو 700 هکتار از اراضی زراعی شهرستان به زیر کشت گندم و جو می‌رود.
کد خبر: ۶۰۷۷۹۴
کشت پاییزه‌ 28 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان اهر

به گزارش ایسنا، آیت عبادی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: با توجه به نبود بارندگی پاییزه کشت غلات دیم با تاخیر 30- 25 روزمواجه شده است که امید می‌رود با باران رحمت الهی در فرصت باقی‌مانده در اراضی دیم سطوح پیش‌بینی شده کشت شود.

وی افزود: در این راستا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر با تهیه، تامین و توزیع بیش از 3000 تن انواع کودهای شیمیایی، 300 تن انواع بذور اصلاح شده و به‌کارگیری توان کارشناسی شش شرکت خدمات فنی و مشاوره‌ای با حضور 28 نفر از فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی نظارت‌های لازم را در 3000 هکتار از مزارع گندم انجام می‌دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر افزود: هم‌چنین 5 شرکت خدمات فنی و مشاوره‌ای برای نخستین بار در سال زراعی جاری توزیع کودهای شیمیایی را بر اساس سیاست‌های کمیته‌ی فنی توزیع کود شیمیایی شهرستان، در میان کشاورزان توزیع می‌کنند.

عبادپور یادآور شد: برای تامین سرمایه در گردش کشاورزان بالغ بر 80 میلیارد ریال تسهیلات جاری بانکی با عاملیت بانک کشاورزی شهرستان تامین و در حال پرداخت به کشاورزان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها