بوشهر عاشورایی شد

ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) به بوشهر منتقل شد و این شهر امروز شور و هوای عاشورا به خود گرفت.
کد خبر: ۶۰۷۳۹۶
بوشهر عاشورایی شد

به گزارش مهر، ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) که کارگاه ساخت آن به بوشهر منتقل شده است ، ظهر امروز به بوشهر وارد شد و با استقبال پرشوری که ازاین ضریح  شد هوای این شهر را به کربلا تبدیل کرد و مردم متدین بوشهری با برگزاری آیین ویژه سنتی از این ضریح استقبال باشکوهی کردند.

در مراسم استقبال از این ضریح که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، مسئولان و سایر قشرهای مردم بوشهر حضورداشتند رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه ساخت ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع) از هفته آینده در کارگاه ویژه این ضریح آغاز می‌شود تصریح کرد: ضریح خیمه‌گاه حضرت ابوالفضل(ع)  در نوع خود بی‌نظیرترین طرح بازسازی عتبات عالیات عراق محسوب می‌شود.

عبدالرضا مطاف، حضورهنرمندان بوشهری ، اصفهانی و شیرازی در ساخت ضریح را مورد اشاره قرارداد و گفت: 25 درصد ساخت ضریح در شیراز انجام شده است 75 درصد دیگر در استان بوشهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه درساخت این ضریح 250 کیوگرم نقره و 2 کیلوگرم طلا به‌کار برده می‌شود تاکید کرد: برای ساخت این ضریح متبرک 20 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان اینکه استادکاران شش ماه ضریح را تکمیل می‌کنند اضافه کرد: در ساخت این ضریح استانداردهای لازم رعایت خواهد شد و استحکام آن بگونه‌ای خواهد بود که یک قرن قدمت خواهد داشت.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها