مدیرکل تأمین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر گفت: با تلاش واحد فنی و نگهداری مجتمع بندری امام خمینی(ره) و با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی، رادارهای قدرتمند سیستم ترافیک دریایی(VTS) در این بندر راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۶۰۵۸۵۰
راه‌اندازی رادارهای سیستم ترافیک دریایی در بندر امام خمینی(ره)‌

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، عبدالکریم رزازان با اعلام این خبر، بر ضرورت حفظ آماده به‌کاری رادارهای سیستم ترافیک دریایی در آبراه خورموسی و ارتقای ایمنی شناورهای متردد در این آبراه تأکید کرد.

وی اظهار داشت : دو رادار ایستگاه‌های دریایی شهید حقگو و شهید رشیدی در مدخل ورودی آبراه خورموسی به دلیل اشکالات سخت افزاری و نرم افزاری از حال آماده به کاری خارج شده بودند، ولی با تلاش و پیگیری‌های به عمل آمده پس از رفع نواقص مجدداً راه اندازی شده و در حال حاضر آبراهه خورموسی تحت پوشش این رادارها قرار گرفته‌اند.

‌رزازان اضافه کرد: این پروژه تعمیراتی با بهره گیری از توان متخصصان داخلی و کارشناسان مرکز و بندر با وجود محدودیت‌های فنی و مالی و در زمان کمتر از چهار ماه انجام شد.

وی در تشریح اقدامات صورت گرفته گفت: کار تعمیراتی در دو بخش عمده تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری واحد دیجیتال کننده (DU) صورت گرفته و علاوه بر آن نیز کار تعمیر اساسی UPS، سرویس و برنامه ریزی سوئیچ، تعمیر و تعویض قطعات و تجهیزات فنی ابزار دقیق و برقراری لینک ارتباطی با ایستگاه راهنمایان همچنین همه آزمایشات مربوط به صحت عملکرد آنان صورت پذیرفته و رادارهای مذکور با آماده به کاری 100 درصد در حال بهره‌برداری هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها