مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت:

20 هزار زائر ایرانی روز عرفه در کربلا حضور خواهند داشت

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت آمار زائران ایرانی در روز عرفه را ۴۰ هزار نفر برشمرد که از این تعداد ۲۰ هزار نفر از آن‌ها در شهر کربلا حضور خواهند داشت.
کد خبر: ۶۰۵۸۲۵
20 هزار زائر ایرانی روز عرفه در کربلا حضور خواهند داشت

به گزارش فارس، مسعود اخوان با بیان اینکه دور جدید اعزام‌ها از 16 مهر آغاز شده و تا 22 آذر ادامه خواهد داشت، گفت: با توجه به اینکه هفته اول این دوره از اعزام‌ها مصادف با عرفه است، سازمان حج و زیارت ظرفیت‌ها را نسبت به دور قبل دو برابر، یعنی تا 5 هزار نفر در روز افزایش داده است.

اخوان آمار زائران ایرانی در روز عرفه را 40 هزار نفر برشمرد که از این تعداد 20 هزار نفر از آنها در شهر کربلا حضور خواهند داشت.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت ضمن تأیید کسر مبلغ 50 هزار تومان از هزینه ثبت نام زائران، خاطرنشان کرد: در رابطه با عوارضی که کشور عراق دریافت می‌کند نیز آن بخشی که مربوط به حمل و نقل زائران ایرانی از فرودگاه نجف تا شهر که مبلغی معادل صد هزار دینار بود حذف شده است.

وی در مورد زائران ایرانی که به صورت آزاد یا انفرادی به عتبات عالیات سفر می‌کنند، گفت: بر اساس مصوبه‌ای که داریم وظیفه سازمان حج و زیارت ساماندهی زائران آزاد و انفرادی است و با توجه به برنامه ریزی و هماهنگی‌‌هایی که از قبل انجام شده، تمام زائرانی که قرار است در ایام عرفه به عتبات عالیات مشرف شوند، ساماندهی می‌شوند.

اخوان در ادامه افزود: تاکنون نیز بخش زیادی از این کاروان‌ها برای تأمین امنیت، حمل و نقل، بیمه، هلال احمر و… با شرکت شمسا قرارداد بسته‌اند و همچنین با توجه به ستادهای عرفه که در مرزها، استانداری‌ها و دفاتر حج و زیارت استان‌های خوزستان و ایلام هماهنگ شده بخش دیگری که به صورت انفرادی از مرزها وارد می‌شوند همان جا ساماندهی می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها