فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه قانون مدار رابطه پلیس با جامعه است،‌ گفت: امروز بیش از ۱۰۰ کانال ماهواره‌ای فارسی‌زبان مسئول سم‌پاشی، سیاه‌نمایی و ایجاد تفرقه بین اقوام هستند.
کد خبر: ۶۰۵۴۰۱
۱۰۰ کانال ماهواره‌ای بین اقوام ایرانی  تفرقه افکنی می کنند

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت:‌ هفته نیروی انتظامی صرفاً برای عرضه و نمایش دستاوردها نیست، هدف از این مناسبت برقراری ارتباط صمیمی و بیشتر با مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: شعار امسال نیروی انتظامی اقتدار پلیس در سایه مردم‌داری، قانون‌مداری و روزآوری است.

وی ادامه داد: اقتدار همواره مترادف با قدرت، خشونت، تحکم و عاملیت است اما در حقیقت اگر بخواهیم اقتدار واقعی متناسب با نظام را تعریف کنیم باید تعریف دقیق‌تر و ویژه جامعه خود و متناسب با فرهنگ خود را داشته باشیم.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه اساس اقتدار ما در مرحله اول مردم‌داری است گفت: پلیس باید بداند اصل حقوقی او برپایه مردم نهاده شده است.

وی با بیان اینکه پلیس از خود مردم است و نه بر مردم و جامعه، افزود: امام علی (ع) خطاب به مالک اشتر فرمودند «سربازان دژهای مستحکم مردم و جامعه هستند».

فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: در نگاه متداول امروزی، نیروهای امنیتی و پلیس حافظان حکومت و حاکمان هستند، در نظام ما قدری متفاوت است چرا که حاکمیت عین مردم است و هدف پلس برقراری امنیت برای مردم در برابر خطر‌ها و تجاوز‌ها است.

به گفته احمدی‌مقدم، در اینجا فاصله بین مردم و حکومت و همچنین حاکمان وجود ندارد لذا بر برقراری امنیت نیروهای انتظامی باید بتوانند سطح مردم و شهروندان از متجاوزان و تبهکاران جدا کنند.

وی با بیان اینکه البته در رابطه با متجاوز و تبهکار حد و اندازه باید نگه داشته شود، افزود: در اینجا با کسانی روبه‌رو هستیم که به دلیل نارسایی‌ها و ضعف‌های موجود در جامعه قربانی هستند که به شکل مجرم بروز می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر اصلاح رفتار در اینگونه موارد اظهار داشت:‌مجازت تنبیهی است که افراد را اصلاح می‌کند و عامل بازدارنده برای کسانی خواهد بود که مرتکب جرایم می‌شوند.

سردار احمدی‌مقدم گفت: اگر مأمور بخواهد خدای ناکرده در برخورد با ناامنی در خیابان، مردم عادی را مورد تهدید قرار دهد، پذیرفتنی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ارتباط و برخورد ما با شهروندان براساس قانون است، اضافه کرد: قانون یگانه وسیله‌ای است که رفتار جامعه با پلیس را تنظیم می‌کند، قانون مدار رابطه پلیس با جامعه است.

احمدی‌‌مقدم متذکر شد: اجرای قانون باید توأم با تدبیر و عقلانیت باشد و در اینجا افراط و تفریط شایسته نیست.

وی بیان داشت: اجرای درست قانون و مردم‌پسند کار مهمی است، باید جامعه را ابتدا قانع کرد و تسهیلات را فراهم ساخت.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه روزآمدی ضامن مقابله با جرایم جدید است، گفت: دانش و فناوری در حال پیشرفت است و همه مجرمان از این ابزار جدید بهره‌مند هستند لذا پلیس باید یک گام جلوتر از آنها حرکت و تهدیدها را شناسایی کند.

احمدی‌مقدم پیش‌بینی، دانش، فناوری، ابزار و تجهیزات متناسب را برای اجرای مأموریت‌های جدید در مواجهه با جرم‌های جدید لازم دانست.

وی برقراری امنیت را وظیفه هر حکومتی دانست و گفت: امام علی (ع)‌ در این باره فرمودند «همواره سه چیز است که مردم به آن نیازمند هستند که شامل امنیت، عدالت و آبادانی می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی امنیت را پایه همه فعالیت‌ها در جامعه عنوان کرد و گفت:‌ با عدالت است که همه بدون تبعیض از مواهب قانونی و معنوی در جامعه برخوردار می‌شوند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در سایه امنیت و عدالت، آبادانی در جامعه ایجاد می‌شود، افزود: وظیفه اصلی نیروی انتظامی برقراری امنیت در جامعه است ضمن آنکه نیروی انتظامی بازوی اصلی دستگاه قضایی برای برقراری عدالت است.

وی فعالیت نیروی انتظامی را در مبارزه با جرایم و کشف جرم، برخورد با فساد اخلاقی و توسعه و آبادانی را بسیار حائز اهمیت دانست و به درخواست حجت‌الاسلام روحانی ریاست جمهوری از نیروی انتظامی برای پوشش این مهم اشاره کرد.

فرمانده نیروی انتظامی متذکر شد: اگر امنیت در برخی مناطق نباشد امکان سرمایه‌گذاری نخواهد بود و اگر فساد اقتصادی و قاچاق کالا منبع درآمد در یک جامعه یا کشور باشد توسعه و آبادانی در کار نخواهد بود.

احمدی‌مقدم بُعد مهم دیگر در حکومت دینی را برپایه نماز و محیط مناسب برای خداجویی اعلام کرد و گفت: کمک به اقتصاد اسلامی، توسعه امر به معروف و مبارزه با منکرات نیز حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) برپایه امر به معروف بوده است، افزود: نیروی انتظامی بازوی مهمی به خصوص در مسیر امر به معروف و نهی از منکر است، البته بعد لسانی بر عهده مردم است.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: در این باره دو دیدگاه افراطی و تفریطی وجود دارد، دیدگاه افراطی می گوید که حرف آخر را باید نیروی انتظامی بزند و دیدگاه تفریطی می‌گوید که مردم باید آزاد باشند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در هیچ جای دنیا دیدگاه دوم مشتری ندارد، گفت: در هیچ جای دنیا دیدگاه این نیست که همه را رها کنیم.

وی متذکر شد: این همه رسانه و هالیوود در دنیا در خدمت رفتارسازی و فرهنگ‌سازی در جهت سلب هویت همه مردم به خصوص در جوامع اسلامی است و آنها نیز دیدگاه دوم را سرلوحه کار خود قرار نداده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به قانون عفاف و حجاب و انتقاد از عدم اجرای صحیح آن بیان داشت: از زمان تصویب این قانون بیش از 8 سال است که می‌گذرد و 26 دستگاه مسئول اجرای آن هستند اما متأسفانه برخی دستگاه‌ها تحرک لازم را نمی‌‌بینیم کما اینکه برخی نیز در این باره مقابله می‌کنند.

وی یادآور شد: امیدواریم با اراده دولت این قانون به خوبی عملیاتی شود.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی باید حرف آخر را بزند، گفت: حرف اول، حرف دستگاه‌های فرهنگی است.

فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر لزوم آموزش و ایجاد بسترهای قانونی در جامعه ادامه داد: در جایی که فرد بعد از تذکرات تخطی می‌کند باید برابر قانون مجازات شود، نیروی انتظامی وظیفه دارد برابر قانون با هنجارشکنان برخورد کند.

وی یادآور شد: تهدیداتی که امروز علیه ما وجود دارد از جمله تهدید در حوزه مواد مخدر و تروریسم و همچنین ناامنی‌های اجتماعی، فساد اخلاقی و تفرقه از ناحیه قدرت‌های بزرگ جهانی است.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در این تهدیدها دست‌های پیدا و پنهان مشاهده می‌شود، گفت: امروز بیش از 100 کانال ماهواره‌ای فارسی زبان مسئول سم‌پاشی، سیاه‌نمایی و ایجاد تفرقه بین اقوام هستند و تلاش می‌کنند تا در کشور ناامنی ایجاد کنند.

وی یادآور شد: علی‌رغم همه تلاش‌های دشمنان باید گفت که آنها نتوانستند به اهداف خود نائل شوند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ناامنی‌های موجود در کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه گفت: نگرانی مردم این ناحیه از این بابت است که اگر کسی از خانه بیرون می‌رود آیا زنده باز می گردد یا خیر، و آنها هیچگونه نگرانی از بابت دزدیده شدن موبایل و یا دوچرخه خود ندارند چرا که این مسائل برای آنها در دایره نگرانی‌ها جایی ندارد به طوری که اصل بقا و بودن جزو نگرانی آنها است.

به گفته احمدی‌مقدم، روزها چندصد نفر کشته و زخمی در پیرامون مرزهای کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه 90 درصد مواد مخدر در کنار ما تولید می‌شود، افزود: سایر کشورها تلاش می‌کنند این میزان مواد مخدر را به داخل ایران رسوخ بدهند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: تلاش دستگاه‌های امنیتی، قضایی، سپاه، بسیج، ارتش و نیروی انتظامی شرایطی را آفریده که دشمنان از این هدف شوم محروم ماندند.

احمدی‌‌مقدم با اعلام اینکه ایران از نظر جرایم جنایی‌ پایین‌تر نرخ را دارد، یادآور شد: از هزار و 800 قتل 60 درصد نسبت نیت قتل وجود نداشت. به طوری که می‌توان گفت نیت جنایت از ابتدای امر وجود ندارد.

به گفته وی از همین میزان جنایت نیز 90 درصد کشف شده است.

وی با اشاره به آمار پایین آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه در کشور نسبت به سایر کشورهای دنیا افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون این جرایم پایین‌تر سطح را داشته‌اند.

وی با اعلام اینکه مرزهای کشور روزانه در آستانه کنترل 80 درصدی قرار دارند، گفت: تمامی مسیرها و راهها برای قاچاق بسته شده‌اند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه در تصادفات سال 84 با احتساب 10 میلیون وسیله نقلیه شاهد کشته شدن 28 هزار نفر بودیم، گفت: امسال امیدواریم تا پایان سال عدد 18 هزار را با احتساب اینکه میزان وسایل نقلیه 2.5 برابر شده است، تجربه کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه توسعه خدمات پلیس در عرصه‌های مختلف بسیار قابل توجه است، افزود: بیش از 30 میلیون خدمت را پلیس به مردم ارائه می‌دهد به طوری که سالیان گذشته شاهد ایجاد صف‌‌های طویل در شب‌های عید برای شماره‌گذاری خودروها بودیم که هم‌اکنون خبری از این صف‌ها نیست.

وی گفت: امروز در سایه پیشرفت کشور، نیروی انتظامی افتخار داشته در ابعاد حرفه‌ای، ساختار، سلامت سازمانی و... دستاوردهای خوبی داشته باشد.

احمدی‌مقدم یادآور شد: هم‌اکنون 130 سامانه الکترونیکی در کشور داریم و تمامی آنها امکانات و تجهیزات داخلی است.

فرمانده نیروی انتظامی وجود محدودیت‌های مالی را عاملی مؤثر در کند شدن برخی اقدامات عنوان کرد و گفت: با پیشرفت کشور و مدیریت قوی و متکی بر نظریه پیشرفته ولایت فقیه،‌ عبور از موانع دور از دسترس نیست.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب دستاوردهای کشور در کنترل جرایم بهتر شده است، خاطرنشان کرد:‌ امروز ما به دنبال دستیابی به امنیت اخلاقی هستیم این در حالی است که برخی کشورها ناامنی اخلاقی را ترویج می‌کنند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ساسان
Netherlands
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
۰
۰
امروز تنها ابزار دشمنان ایران , همین ماهواره ها و شبكه های مجازی است , اما ملت ایران هوشیار است و این توطئه ها به هیچ عنوان نمیتواند روی اتحاد ملت ایران تاثیر بذارد

نیازمندی ها