بازگرداندن ۵۰ زائر ایرانی از جده با ویزای جعلی

۵۰ زائر ایرانی که اغلب روادید آزاد حج از مشهد دریافت کرده بودند از فرودگاه جده به کشور بازگردانده شدند.
کد خبر: ۶۰۵۳۷۵
بازگرداندن ۵۰ زائر ایرانی از جده با ویزای جعلی

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور گفت: آنچه از سرکنسولگری ایران در جده به صورت رسمی تأیید شد، این است که حدود ۵۰ نفر از هموطنانمان که اغلب روادید آزاد حج را از مشهد تهیه کرده بودند از طریق پرواز دوحه به جده رفته بودند، ویزای آنان  مورد تأیید جوازات سعودی قرار نگرفت.

غلام عباس ارباب خالص افزود: علت تأیید نشدن ویزای این افراد،  وجود مشکل در رقم طلب روادیدهای آنان بود.

وی گفت: این زائران  پس از ساعتها معطلی، بامداد ۱۵مهر از فرودگاه جده به  ایران بازگردانده  شدند و هنوز این مسئله که این افراد چگونه این ویزاها  را دریافت کردند برای ما کاملاً  روشن نیست.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور اظهار کرد: گفته می شود مبالغ کلانی حتی بالاتر از دو هزار و ۸۰۰ دلار،  برای صدور این روادیدها  از متقاضیان اخذ شد اما به علت همکاری نکردن مردم در تحویل گذرنامه و روادید خود به دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه برای استعلام و پیگیری از این دفتر، نمی توانیم نظری در این باره اعلام کنیم.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور از افرادی که روادید آزاد حج را از طریق واسطه ها دریافت کرده  و  موفق به ورود به عربستان نشده اند خواست از فرد واسط شکایت کنند تا این واسطه نزد مقامات قضایی اعلام کند که روادید و گذرنامه و پول را به چه صورتی دریافت کرده  و  تحویل آن فرد داده است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها