در شب شهادت جواد الائمه (ع) اتفاق افتاد

حمله انتحاری تروریست‌ها به زائران

براثر حمله تروریستی انتحاری که شب گذتشه در بغداد اتفاق افتاد 51 زائر شهید و 107 نفر زخمی شدند.
کد خبر: ۶۰۳۸۶۵
حمله انتحاری تروریست‌ها به زائران

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا، منابع پلیس اعلام کردند، زائران به سمت مسجد منطقه کاظمیه در شمال بغداد در حرکت بودند که این حادثه روی داد.

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: زائران ایرانی در انفجار اخیر در کاظمین آسیبی ندیده‌اند.

مسعود اخوان گفت: انفجارهای اخیر در خارج از شهر کاظمین (ورودی شهر) روی داده است که به زائران ایرانی آسیبی وارد نشده است.

یک منبع پلیس دیگر گزارش داد، بر اثر انفجار یک خودروی بمب گذاری شده نزدیک یک قهوه‌خانه پر رفت و آمد در شهر بلد در حدود 80 کیلومتری شمال بغداد دست کم 11 نفر کشته و 35 نفر زخمی شدند.

انفجار بمبی دیگر نزدیک قهوه خانه‌ای در جنوب غربی بغداد نیز سبب کشته شدن یک غیر نظامی و زخمی شدن 10 تن دیگر شد.

به گفته منابع پلیس، انفجار یک بمب در مسیر خودروی گشتی پلیس در 30 کیلومتری شمال بغداد به مرگ یک مأمور پلیس و زخمی شدن دو تن دیگر منجر شد.

علاوه بر این حمله مردان مسلح ناشناس به پاسگاه کنترل ارتش و پلیس در نزدیکی فلوجه در 50 کیلومتری غرب بغداد به مرگ یک سرباز، یک مأمور پلیس و زخمی شدن سه سرباز منجر شد.

در شهر موصل نیز مردان مسلح ناشناس محمد کریم البدارانی خبرنگار شبکه ماهواره ای الشرقیه و محمد غانم همکار وی را در حالی که سرگرم مصاحبه از مردم محلی بودند در حدود 400 کیلومتری شمال بغداد به ضرب گلوله به قتل رساندند.

عراق با بدترین موج خشونت ها در پنج سال اخیر مواجه شده است و بیم آن می رود خون ریزی‌ها و حملات مرگبار اخیر کشور را با جنگ داخلی گسترده‌ای روبرو کند. پیش از این موج خشونت ها در سال های 2006 و 2007 میلادی در عراق با آمار قربانیانی که گاه شمار آن‌ها در ماه از مرز 3000 نفر می گذشت به اوج رسیده بود.

هیأت سازمان ملل در عراق اعلام کرده است از ماه ژانویه تا سپتامبر 2013 نزدیک به 6000 غیر نظامی عراقی کشته و 14000 نفر زخمی شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
میرزایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
۰
۰
ایا وقت آن نرسیده كه حداقل حج و زیارت ایران زائران ایرانی را به شهرهای همیشه ناامن مثل سامرا و كاظمین نفرستد تا شاهد اینگونه جنایات نباشیم و ایا ائمه معصومین سلام الله علیه به چنین كاری راضی هستند بعید میدانم

نیازمندی ها