اگر چه پاکستانی ها در والیبال آسیا عناوین مهمی ندارند ، اما از دیرباز بازیکنان این کشور در سطح قاره مطرح بوده و مورد توجه تیمهای حرفه ای آسیا قرار گرفته اند که عرفان نواز یکی از آنهاست.
کد خبر: ۶۰۳۶۳
وی از همدوره های بازیکنانی چون احمد لاهوتی ، بهنام جلوه و ایرج مظفری است و سال گذشته تیم ملی پاکستان با پاسوری وی 3 بر 2 ژاپن را در مسابقه های انتخابی جهان شکست داد. عرفان نواز در گذشته در چند تیم ایرانی از جمله مقاومت ارومیه و ساپکو تهران بازی کرد و امسال هم عضو تیم پادیسان گنبد بود. با وی پیش از ترک ایران به مناسبت پایان فصل لیگ برتر گفتگویی انجام داده ایم.

از نتیجه ای که با تیم پادیسان گرفته اید، راضی هستید؛

راضی نیستم. اما با این تیم و این بازیکنان روی هم رفته بد نبود.

از عملکرد هموطن هایت چه ، آنها زیاد خوب نبوده اند؛

چرا، خوب بودند، شاهد حسین در تیم پادیسان و منصور کاشف در تیم نئوپان خیلی زحمت کشیدند ؛ ما اواسط لیگ به گنبد رفتیم و مدتی طول کشید تا به هماهنگی نسبی برسیم.

شما پیشتر در ارومیه و تهران هم بازی کرده بودید، تفاوت گنبد با این شهرها در چه بود؛

گنبد شهری است که مردم علاقه مند زیادی دارد، من به این مردم خوب احترام می گذارم ، اما زندگی در تهران چیز دیگری است. یک ماه همسرم را به گنبد آورده بودم ، همیشه می گفت: چگونه اینجا طاقت آورده ای ، به او می گفتم ، من یک ورزشکار حرفه ای هستم و باید با شرایط بسازم ، اما برای فصل آینده ترجیح می دهم در یک تیم تهرانی بازی کنم.

لیگ برتر والیبال ایران را چگونه ارزیابی می کنید؛

به جرات می گویم که ایران بعد از ژاپن حرفه ای ترین لیگ آسیا را دارد و به همین دلیل ما با وجود پیشنهاد از عربستان ، عمان ، مالدیو و... ترجیح می دهیم به ایران بیاییم و بازی کنیم. ایران در گذشته از یک والیبال قدرتی پیروی می کرد، اما الان تاکتیکی و فنی شده است.

می توانید از بهترین تیم و بهترین بازیکنان ایران نام ببرید؛

از تیم برق خیلی خوشم می آید. جوانند و در توپ گیری و آبشار پرتلاش هستند. بویژه بلندزنهای خوبی دارد ؛ اما از نظر فردی ، محمد ترکاشوند عالی است. بهنام محمودی و محمد سلیمانی هم بازیکنان مبرزی هستند که امسال افت کرده بودند. از بین پاسورها محمد شریعتی دید خوبی دارد ، امیر حسینی که پاسور اصلی تیم ملی است و پاسورهای جوانی چون مهدی مهدوی ، پرویز پزشکی و سعید معروف هم آینده تابناکی خواهند داشت.

نظر شما درباره کار مربیان و داوران ایرانی چیست؛

با مربیان زیادی کار نکرده ام ، آقای کارگرپیشه مربی خوبی است ، داوری ها هم نسبت به چهارسال پیش که در ایران بودم ، خیلی بهتر شده است.

بهترین سوغاتی شما از ایران چیست؛

رفتار خوب مردم گنبد و ایران. هر وقت به پاکستان رفتم ، درباره برخورد توام با مهربانی مردم ایران با خانواده ام گپ می زنم. برایشان این رفتارهای صمیمانه واقعا جالب است. پدر خانم من بزرگترین تاجر وسایل ورزشی در پاکستان است. او هم به ایرانیان علاقه دارد. حسن این رفت و آمدها ارتباط صمیمانه بین جوانان ملل مسلمان است.

... حرف آخر؛

پاکستان بهار آینده میزبان باشگاه های آسیاست. امیدوارم شما را در آنجا ببینم و برای تیم ایران هم آرزوی موفقیت می کنم.



جمشید حمیدی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها