خطیب جمعه تهران:

منتظر اقدام عملی آمریکا هستیم

خطیب جمعه تهران با اشاره به تحولات اخیر روابط ایران و آمریکا گفت: گفت‌وگوی سیاسی به لبخند و تعارف نیست، چرا که اینها فقط ظاهر قضیه است؛ تنها گفتار کافی نیست و ما منتظر تائید گفتار در عمل هستیم.
کد خبر: ۶۰۳۳۸۰

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های دیروز نمازجمعه تهران با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و مذاکره تلفنی‌اش با رئیس‌جمهور آمریکا گفت: از این‌که رئیس‌جمهور نظام جمهوری اسلامی که منتخب مردم متدین، انقلابی و قهرمان عصر است، در تریبون جهانی سازمان ملل، توانست داد مظلومیت ملت قهرمان و مظلوم ایران را به گوش جهان برساند و تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه را محکوم و از آرمان‌های فلسطین و مساله سوریه دفاع کند، خدا را شکر می‌کنیم. صدیقی با بیان این‌که کشورهای غربی از تحریم‌ها علیه ایران ضربه دیده‌اند، گفت: دنیای غرب بیش از ما احتیاج دارد که این تحریم‌ها شکسته شود، اما گفت‌وگو و رفتارهای سیاسی و برخوردهای دیپلماتیک، تاکتیکی است که هر ملتی بر آن اشراف بیشتر و ادبیات بهتر و واقع‌بینی داشته باشد، صاحب ابتکار است. امام‌جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به تعریف واژه نرمش قهرمانانه گفت: وقتی که کشتی‌گیر وارد گود می‌شود، در مقدمه ممکن است نرمش تاکتیکی داشته باشد، اما این نرمش، مقدمه‌ای برای خیز برداشتن دوباره است که ما نیز باید چنین نگاهی به رقیب داشته باشیم.

صدیقی با بیان این‌که امروز جنگ، جنگ دیپلماسی، اراده‌ها و گفت‌وگوهاست، افزود: در این جنگ باید مراقب باشیم و ماهیت دشمن را بشناسیم؛ این همان دشمنی است که نه‌تنها در طول انقلاب اسلامی بلکه از کودتای بیست و هشتم مرداد با ما در جنگ بوده و دائم با روش‌های خاص، جهان سوم را ضربه‌فنی کرده است. امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی روحانی و اوباما یادآور شد: بعد از آن‌که مذاکره تلفنی واقع شد، دیدیم که کاخ سفید بی‌صداقتی به خرج داد و مشت آمریکا را باز کرد که امیدوارم بیدار شوند.

لبخند بر لب و خنجر در پشت

همچنین پیش از خطبه‌های دیروز نمازجمعه تهران، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نرمش قهرمانانه روش تاکتیکی و قدرت مانور نظام برای تحصیل منافع ملی است. محمدحسین صفارهرندی متذکر شد: دشمنان برای تحریک افکار عمومی و این‌که القا کنند نظام در برابر فشارهای بین‌المللی بالاخره تن به تسلیم و سازش داده است، در بوق‌های تبلیغاتی خود به شکل دیگری این را وانمود می‌کنند، اما عیبی ندارد، چرا که مهم این است که آیا در این اتفاقی که افتاده ما فقط کسانی هستیم که از سر ناگزیری و ناچاری رویکرد جدیدی را داشتیم یا در دنیا هم اتفاقات دیگری افتاده است؟ وی با ابراز خوشحالی گفت: من خیلی خشنودم که آقای ظریف این وزیر خارجه فهیم و فعال ما در ارزیابی اتفاقی که امروز در حال رخ دادن است، گفتند که این رفت و آمد‌ها و برخوردهای ما به معنی روابط صمیمانه نیست؛ بلکه یک جدال است. وی تاکید کرد: در جنگ باید دائم رقیب و حریف خود را مراقبت کرد و در عرصه دیپلماسی، دیپلمات لبخندی به لب و خنجری در پشت دارد.

شعار «مرگ بر آمریکا» نمازگزاران تهرانی

در همین حال خبرگزاری تسنیم گزارش داد که تعدادی از نمازگزاران تهرانی پس از نمازجمعه دیروز تهران و در اعتراض به سیاست‌های ضد‌ایرانی رئیس‌جمهور آمریکا دست به راهپیمایی خودجوش زدند.

بر اساس این گزارش،‌ در این راهپیمایی نمازگزاران تهرانی با سر دادن شعار مرگ بر آمریکا، پرچم این کشور را به همراه پرچم جعلی رژیم صهیونیستی به آتش کشیدند.

این نمازگزاران همچنین در اعلام تنفر از دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و تغییر لحن رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به ایران بعد از تماس تلفنی با حسن روحانی، بار دیگر فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر دادند. به گزارش مهر، از جمله موارد تکرار این شعار پیش از آغاز خطبه‌های نماز بود که مجری مراسم در متنی که قرائت می‌کرد، گفت: اوباما با الگوبرداری از صحبت‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تهدید نظامی علیه ایران را تکرار کرد و گفت، گزینه نظامی علیه ایران همچنان روی میز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها