مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خبر داد:

بخشودگی جریمه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی کارفرمایان

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار از ابلاغ طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان از سوی سازمان تامین اجتماعی به ادارات کل تامین اجتماعی استان‌ها خبر داد و گفت: در جهت اجرای این طرح کارفرمایان موظف به پرداخت اصل بدهی خود هستند.
کد خبر: ۶۰۲۳۱۶

محمود نجفی‌سهی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره نحوه فرآیند بخشودگی جرایم کارفرمایان گفت: برخی از کارفرمایان به دلیل پرداخت نکردن حق بیمه به تامین اجتماعی بدهکار هستند. میزان بدهی هر کارفرما متفاوت است اما طبق سنوات گذشته اگر کارفرمایی سهم حق بیمه خود را پرداخت نکند هر ماه ۲ درصد به صورت تصاعدی جریمه می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان گامی در جهت بهبود فضای کسب و کار است، تاکید کرد: بسیاری از کارگاه‌ها به دلیل نداشتن شرایط مناسب مالی توان پرداخت حق بیمه را ندارند. دولت در کنار این طرح باید به دنبال حل مشکل اصلی کارفرمایان یعنی رونق تولید باشد.نجفی اظهار کرد: این طرح از سوی سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان مقروض در سراسر استان‌ها ابلاغ شده است و آنها موظفند مطابق با دستورالعمل آن اقدام کنند که در جهت این دستورالعمل جرایم کارفرمایان بخشیده و آنها موظف به پرداخت اصل بدهی خود خواهند بود.

پیش از این سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره نحوه بخشودگی جرایم کارفرمایان گفت: یکی از راه‌های برگشت سازمان تامین اجتماعی به وضع عادی و مطلوب وصول بیمه‌های بلاوصول از کارفرمایان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها