توسط شرکت ارتباطات ثابت ایران انجام شد

فروش رسمی اینترنت ۲ مگابیتی به مشترکان خانگی

عرضه اینترنت پرسرعت در روستاها

مدیرعامل شرکت ارتباطات ثابت ایران از عرضه اینترنت پرسرعت (ADSL) در روستاها خبر داد و گفت: این شرکت در شش ماهه دوم سال‌جاری با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به عرضه اینترنت پرسرعت در روستاها خواهد کرد.
کد خبر: ۶۰۰۱۲۷

علی کارگزار در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شرکت ارتباطات ثابت ایران در تمام شهرهای کشور و چند روستای بزرگ، خدمات اینترنت پرسرعت ارائه می‌کند و در مجموع دو میلیون مشترک ADSL در سراسر کشور دارد.

وی در مورد نحوه کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای عرضه اینترنت پرسرعت در روستاها گفت: از آنجایی که عرضه اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی توجیه اقتصادی ندارد، بودجه مربوط به توسعه اینترنت در روستاها، از محل اعتبارات خدمات عمومی اجباری و پایه (USO) که در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد، تامین می‌شود. در سال جاری 3 درصد درآمد شرکت‌هایی که از دولت پروانه فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفته‌اند (معادل 185 میلیارد تومان)، برای توسعه ارتباطات روستایی در نظر گرفته شده است.

همچنین براساس بند 10 بودجه سال 1392 به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شده با تصویب دولت درآمد حاصله از تکالیف مقرر در پروانه اپراتورها را جهت تحقق اهداف و برنامه‌های خدمات عمومی اجباری و پایه (USO) با اولویت روستایی و کمک به تقویت دفاتر موجود و ایجاد دفاتر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی (ICT‌ روستایی) به صورت جمعی - خرجی و با استفاده از مشارکت اپراتورها به مصرف برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها