9 عضو باندی که شبانه اموال و قطعات صنعتی یکی از شرکت‌های خودروسازی در تهران را سرقت می‌کردند، از سوی پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۹۹۸۴۶
دزدی شبانه از شرکت خودروسازی

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مسئولان حراست یکی از شرکت‌های خودروسازی متوجه شدند تعدادی از کارگران شرکت با چند‌راننده تریلی که به این محل رفت و آمد می‌کنند، شبانه ملاقات‌هایی دارند.

آنها رفت و آمد این‌افراد را به‌طور نامحسوس زیر نظر گرفتند تا این که مشاهده کردند یکی از کارگران بخش فنی، مقداری قطعه الکترونیک و چند رایانه را از یکی از بخش‌های واحد تولید خارج کرده و به راننده کامیون تحویل داده و نیز با جاسازی آنها قصد خروج از محوطه شرکت را دارد.

مسئولان حراست با اطمینان از این که این دو با همدستی یکدیگر درصدد سرقت اموال شرکت هستند، مانع خروج راننده تریلی از شرکت شدند.

به این ترتیب موضوع به مسئولان شرکت خودروسازی، گزارش و در بازرسی از تریلی قطعات الکترونیک، رایانه و دیگر قطعات صنعتی مورد استفاده در صنعت خودروسازی کشف و ضبط شد.

در ادامه نماینده حقوقی این شرکت با حضور در شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران، از مرد راننده به اتهام سرقت اموال شکایت کرد.

در پی طرح این شکایت، مرد متهم با هماهنگی قضایی دستگیر شد و به اداره پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران منتقل شد.

ردپای کارگر در سرقت‌های سریالی

در تحقیق از متهم، او ادعا کرد وسایل شرکت را از یکی از کارگران بخش تولیدی تحویل گرفته تا مخفیانه از شرکت خارج کرده و در قبال تحویل آن، مبلغی از او پول دریافت کند و این در حالی است که چند بار دیگر نیز این کار را برایش انجام داده و در قبال آن پول گرفته است.

در پی اعتراف متهم، همدست او که یکی از کارگران بود، با هماهنگی قضایی بازداشت شد.این مرد نیز در مواجهه حضوری با راننده‌ای که همدستش بود، به جرم خود اعتراف و عنوان کرد، راننده را وسوسه کرده تا با او همدست شود و چند بار است که اموال کم‌حجم، اما باارزش را به‌طرز ماهرانه‌ای شبانه از محل کارش سرقت و به کمک راننده، آنها را از شرکت خارج می‌کرده و سپس به مردی می‌فروخته و مقداری از آن پول را هم به راننده می‌داده است.

در ادامه تحقیقات مشخص شد این مرد با همدستی دو راننده دیگر و چهار همکار خود یک باند سرقت تشکیل داده‌اند که با اطلاعات به دست آمده، شش عضو دیگر این باند نیز طی چند مرحله دستگیر شدند.

 اعتراف دزدها به سرقت اموال میلیاردی

متهمان در بازجویی قضایی و پلیسی، به بیان اظهارات متناقض پرداختند تا این که چند روز پیش تعدادی از آنها به جرایمشان اعتراف و عنوان کردند، در زمینه سرقت و فروش قطعات صنعتی و پرکاربرد در صنعت خودروسازی، فعالیت دارند.

در ادامه مشخص شد اعضای این باند از چندی پیش قطعات خودرو‌ها را نیمه‌های شب از محل کارشان سرقت و در ادامه رانندگان تریلی نیز آنها را پس از جاسازی در تریلی از شرکت خارج می‌کردند.

در مرحله بعدی مشخص شد تعدادی از اعضای این باند ازچند ماه پیش سرقت‌های خود را آغاز کرده‌اند و شماری از آنها یک تا دو سال در این زمینه فعالیت داشتند و ارزش اموالی که متهمان از شرکت سرقت کرده‌اند، چند میلیارد تومان برآورد شده است.

با اعتراف اعضای این باند، یکی از خریداران اموال مسروقه نیز در همین رابطه دستگیر شد و بخشی از اموال مسروقه شرکت نیز از مخفیگاهش کشف و ضبط شد.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای 9 عضو این باند از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران، تحقیقات تکمیلی برای رازگشایی از دیگر جرایم متهمان و نیز دستگیری دیگر رابطان آنها ادامه دارد. 

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
آرش
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۱
۰
۰
,واقعاحیف مملكت ما كه صنعت خودرو را به دست چنین افرادی می دهد به صنعت خیانت می كنند

نیازمندی ها