رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد:

برخورد با رانندگان خاطی سرویس های مدارس

مدیر کل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد:

ضرورت ترویج فرهنگ ایمنی حمل و نقل دانش آموزان

مدیر کل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی حمل و نقل دانش آموزان و لزوم توجه ویژه برای اجرا و کنترل شیوه نامه اجرایی مدارس در خصوص سرویس های حمل و نقل مدارس در آستانه آغاز سال تحصیلی عامل کاهش حوادث در میان دانش آموزان است.
کد خبر: ۵۹۷۳۳۹
ضرورت ترویج فرهنگ ایمنی حمل و نقل دانش آموزان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر محمدحسین تقدیسی گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی توجه به ایمنی حمل و نقل دانش آموزان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر چه در کشور اطلاعات آماری دقیقی از نحوه رفت و آمد دانش آموزان و ایمنی سرویس های حمل و نقل مدارس وجود ندارد اما پژوهشی که بر 99 راننده سرویس مدارس ابتدایی بطور تصادفی از بین مدارس  دولتی و غیر انتفاعی و پسرانه و دخترانه انجام شـده نشان داد که 22.2درصد از صندلی های سرنشین جلو فاقد کمربند ایمنی سالم بودند و 76.8 درصد سرنشین های صندلی جلو از کمربند ایمنی  استفاده نمی کردند.    

وی افزود: 62.6 درصد از سرویس ها در این بررسی در صندلی جلو بیش از یک سرنشین سوار می کردند و هیچکدام  از اتوبوس ها و مینی بوس ها در این بررسی، دارای مهماندار نبودند.

مدیر کل آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت افزود: 59.6 درصد از رانندگان همزمان سرویس دهی مدارس دیگر را نیز بعهده داشتند. 91.9 درصد از رانندگان  در صورت مرخصی، خودشان راننده دیگری را به جایگزینی خود تعیین می کردند.

تقدیسی توجه به اجرای دقیق شیوه نامه اجرایی سرویس های مدارس، با توجه به آمار بالای حوادث ترافیکی در کشور و نتایج این مطالعه لزوم دقت در اجرا و کنترل شیوه نامه اجرایی مدارس در خصوص سرویسهای حمل و نقل مدارس و آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی در آغاز سال تحصیلی را بسیار ضروری دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها