مدیرعامل شرکت تخصصی بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: 220 میلیارد تومان از مطالبات معوقه گندم کاران را پرداخت کرده ایم.
کد خبر: ۵۹۷۰۵۱
پرداخت 220 میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران

به گزارش مهر، عباس قبادی در خصوص میزان گندم خریداری شده از کشاورزان، اظهار داشت: در دوهفته گذشته  حدود 400 میلیارد تومان خرید از کشاورزان انجام شده، که 220 میلیارد تومان آن در روز گذشته واریز شده و قابل برداشت است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در رابطه با میزان نیاز کشور به گندم وارداتی افزود: براساس برآوردها 7.5 میلیون تن واردات گندم خواهیم داشت که شورای خرید مناقصات و مکانیزم لازم را برگزار خواهد کرد و قطعاً مقدار واردات با در نظر گرفتن میزان خرید گندم داخل کشور خواهد بود.

قبادی تاکید کرد: ذخایر کالا های اساسی کشور در وضعیت خوبی هستند، به عنوان مثال گندم به نسبت پارسال 20 درصد رشد موجودی دارد و همچنین برنج و شکر و روغن نیز وضعیتی مشابه گندم دارند و در کل ثابت خوبی بر کشور در زمینه تامین کالاهای اساسی حاکم است.

معاون وزیر صنعت ،معدن وتجارت افززود: در حال حاضر همه کالاهای اساسی با ارز مبادله‌ای ترخیص می‌شوند و برای برخی کالاها شامل گندم ،برنج ، روغن ،دانه های روغنی جو،کنجاله وذرت، دولت مابه‌التفاوت ارزی پرداخت می کند.

مدیرعامل شرکت تخصصی بازرگانی دولتی ایران درخصوص وضعیت نان صنعتی کشور گفت: 450 تن تولید نان صنعتی داریم در صورتیکه ظرفیت تولید بالقوه کشور دو برابر تولیدکنونی است.

وی در پایان اعلام کرد: قبل از هدفمندی یک میلیون تن مصرف ماهانه گندم داشته‌ایم، ولی در سال اخیر با 200 هزار تن کاهش در مصرف گندم، به 800 هزار تن رسیده است که با توجه به افزایش جمعیت و افزایش مصرف نان می‌توان گفت که آن میزان نانی که در گذشته دور ریخته می‌شد، بهبود کیفیت یافته و به مصرف انسانی می رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها