مجرمان موادمخدر از سایر زندانیان جدا می​شوند

وزیر دادگستری گفت: می‌خواهیم محکومان و مجرمان مواد مخدر را از بقیه زندانیان جدا و در اردوگاه خاصی آنها را تربیت کنیم.
کد خبر: ۵۹۶۳۷۱

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره تفکیک زندانیان و تشکیل اردوگاه‌های ویژه قاچاقچیان مواد مخدر افزود: زندانیان باید طبقه‌بندی شوند و در قوانین هم به این موضوع اشاره شده است، اما امکانات لازم وجود ندارد.

وی اظهار کرد: افزایش امکانات طی چند سال گذشته سبب شده است یک سری زندان‌ها به خارج از شهرها منتقل شوند و اردوگاه‌هایی تاسیس شده، پس مختصری از طبقه‌بندی در برخی مناطق در حال اجرا شدن است و به همان میزان که بتوانیم طبقه‌بندی را اجرا کنیم در اصلاح و بهبود رفتار زندانیان کاملا مشهود است و باعث می‌شود تکرار جرم کاهش یابد، پس باید این رویه را ادامه دهیم.

پورمحمدی با اشاره به این‌که اردوگاه‌های قاچاق مواد مخدر هم جزء همین مجموعه است، ادامه داد: می‌خواهیم محکومان و مجرمان مواد مخدر را از بقیه زندانیان جدا کنیم و در اردوگاه خاصی آنها را اداره و تربیت کنیم که از این طریق عملا توسعه مکان پیدا می‌شود و محکومان به مواد از بقیه جدا می‌شوند.

وزیر دادگستری درباره سرنوشت لوایح حقوقی دولت دهم مثل پلیس قضایی عنوان کرد: این موضوعات پیگیری می‌شود و مواردی که از قبل به مجلس رفته‌اند نیز بررسی خواهد شد و برخی موارد را نیز بازنگری می‌کنیم تا اصلاحات لازم براساس نظر هیات دولت اعمال شود.

به گفته وی، به طور کلی لوایح قضایی را به جدیت تعقیب می‌کنیم چون هم‌اکنون بسیاری از لوایح ما تصویب نهایی ندارد و ماده 85 تصویب موقت است که حتما باید بررسی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها