روزنامه امریکایی فارین پالسی نقشه ای را منتشر کرد که در آن چگونگی استقرار شناورها و ناوشکن های روسی و امریکایی؛ و پراکندگی پایگاه های هوایی و موشکی در حوزه دریای مدیترانه و خلیج فارس به تصویر کشیده شده است.
کد خبر: ۵۹۶۲۸۲
آرایش ناوهای جنگی آمریکا و روسیه در مدیترانه

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روسیه در دریای مدیترانه شش کشتی جنگی در ناوگان دریای مدیترانه مستقر کرده که با تشدید بحران در سوریه این تعداد در هر زمان قابل افزایش است.

این درحالی است که آمریکا نیز هشت کشتی جنگی و ناوشکن در ناوگان  ششم مستقر در دریای مدیترانه دارد که در آب های مقابل فلسطین اشغالی تا اطراف جزیره قبرس و آبهای لیبی پراکنده اند و دو فروند زیردریایی آمریکایی هم در این منطقه حضور دارند.

فارین پالیسی همچنین نوشته است: انگلیس نیز یک زیردریایی در مقابل سواحل لیبی دارد، یک ناوشکن فرانسوی نیز در مقابل لیبی مستقر است و علاوه بر این دو ناوهواپیمابر امریکایی هم در آبهای خلیج فارس مستقرند.

شبکه خبری سی بی اس آمریکا نیز  نقشه ای را منتشر کرده که استقرار پایگاه های هوایی و محل های استقرار موشک های تاماهاوک امریکا، انگلیس و فرانسه در منطقه خاورمیانه را نشان می دهد.

 به گفته سی بی اس، این پایگاه ها در ترکیه، قبرس و امارات متحده عربی قرار دارند. شبکه مذکور، از پایگاه های نظامیان آمریکایی و غربی در بحرین، قطر و عربستان سعودی سخنی نگفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها