jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۵۹۶۱۳۱ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲  |  ۱۲:۰۶

چه علل و بهانه‌هایی وجود دارد که ما را از ورزش کردن روزانه منع می‌کند و در حقیقت بهانه‌های ما برای ورزش کردن چه می‌تواند باشد؟گاهی ممکن است برای «ورزش نکردن» بهانه‌هایی داشته باشیم که ممکن است برخی از آنها عمدی باشد و شاید هم نباشد؛ امکان دارد که برخی از بهانه‌های ما برای ورزش نکردن واقعی باشند و شاید هم غیر از آن باشد.

برای آگاهی درباره بهانه هایی که افراد برای «ورزش نکردن» می سازند و بهانه هایی که به نوک زبان خود می آورند، این مقاله را بخوانید.

به گزارش جام جم سرا به نقل از فارس- پزشکان توصیه می کنند که برای اینکه زندگی شما تضمین شود و احساس سلامت داشته باشید هر روز ورزش کنید.

دور کمر به شما هشدار می دهد، افزایش وزن در واقع به کم شدن پول شما منتهی می شود زیرا دیگر شلوار شما اندازه تان نمی شود. شما خودتان می دانید که هر گونه تاخیر در قدم نهادن روی تردمیل برای سلامتی شما هزینه آور است و سلامتی شما را در معرض خطر قرار می دهد. با وجود همه این موضوعات، شما همچنان برای ورزش نکردن بهانه تراشی می کنید.

این مقاله برخی از بهانه های رایج مردم برای اینکه بدن آنها از فعالیت فیزیکی کافی برخوردار نبوده است را در فهرستی لیست کرده است که ما به 15 مورد آن می پردازیم.

1. من وقت ندارم

اگر شما وقت داشته باشید آن را به نشاط و سرخوشی اختصاص می دهید یا به تماشای فیلم می پردازید ، یا تمام طول روز را در مبلمان خانه خود لم داده و به آرامش می گذرانید.

ما مطمئن هستیم که شما می توانید روزانه حداقل نیم ساعت را به بهبودی بدن خود اختصاص دهید.

2. ورزش کردن خسته کننده است

ورزش کردن لزوما به معنی این نیست که شما به باشگاه بروید و هر روز و هر هفته به روش قدیمی دمبل بلند کنید. ورزش کردن هر نوع تلاش فیزیکی است که سلامت و تناسب اندام شما را بهبود می بخشد.

پیاده روی تند در پارک، بازی اسکواش، یوگا، رفتن به جنگل، ایروبیک آبی، حرکات موزون حداقل نیم ساعت در اتاق خود، بعنوان ورزش محسوب می شود.

3. من بچه دارم

این بهانه شاید کمی سطحی به نظر برسد اما نکته اینجاست که کودکان شما گناهی ندارند و این بهانه خوبی برای ورزش کردن نیست.

زمانی که شما در حال استراحت یا خواندن مجله در خانه هستید آنها ترجیح می دهند که یک ساعت را با دوستان خود «قایم باشک» بازی کنند، پس زمان هایی وجود دارند که شما می توانید علاوه برداشتن کودک خود، ورزش کنید.

4.من هیچ نتیجه ای نمی گیرم

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی؛ بدن شما برای جریان عادی و دایمی نیاز به زمان دارد و شما باید صبر کافی داشته باشید و به آن زمان اختصاص دهید.

5.عضویت در باشگاه گران است

 اگر شما یک دانش آموز یا دانشجو هستید، ورزشگاه دارای تخفیف دانشجویی را پیشنهاد می کنیم. عضویت در یک باشگاه به شما کمک می کند تا از شر غبغب خلاص شوید و این میسر نمی شود مگر اینکه برای سلامتی خود کمی خرج کنید.

6.من انگیزه ای پیدا نمی کنم

شما حتی یک انگیزه هم برای خود پیدا نمی کنید؛ اما با ورزش کردن شما زمانی که منحنی های قلمی شدن بدن خود را دریافت می کنید می توانید دل گرم شوید و تحت تاثیر قرار بگیرید و این خود، انگیزه بزرگی را در شما ایجاد می کند.

زمانی که شما ورزش می کنید به دلیل اینکه جوان تر به نظر می رسید، احساس شادی بیشتری می کنید پس این هم می تواند انگیزه خوبی برای ورزش کردن باشد.

7.ورزش کردن صدمه می رساند

مربیان باشگاه برای یک دلیل استخدام می شوند؛ فقط به دلیل این که کمر، پاها و صورت شما صدمه نبیند آنها حضور دارند.در مورد بدن خود (درد و البته صدمات) می توانید با مربی خود صحبت کنید.

8.من شروع می کنم؛ اما رهایش می کنم

این موضوع، عدم کنترل ذهن و نیروی اراده شما را نشان می دهد. من پیشنهاد می کنم شما در ابتدا تمرین تمرکز و اندیشه (مدیتیشن) کنید چرا که به شما کمک می کند تا کنترل و نیروی اراده خود را قوی تر بسازید و بر این مشکل غلبه کنید.

9.من از شنبه شروع می کنم

شما معمولا این بهانه را بیش از آخر هفته و در طول هفته بکار می برید. با این بهانه جلسات تمرین خود را به تعویق می اندازید.

از زمانی که شما به این تصمیم فکر می کنید، شما سوار بر کشتی سلامت می شوید و تا زمانی که هفته ورزش کردن آغاز شود، به انگیزه خوردن غذا گرایش پیدا می کنید.

آیا واقعا از آغاز روز شنبه (آغاز هفته) ورزش کردن را شروع می کنید؟

10. من خیلی پیر هستم

آیا شما مسن تر از دونده هندی هستید که با داشتن بیش از 100 سال سن همچنان دونده ماراتن باقی مانده است؟ اگر نه، پس دست از این بهانه بردارید.

اجازه بدهید به شما بگویم که ورزش کردن خود باعث می شود که احساس جوانی بیشتری کنید.

11.من خیلی چاق هستم

با گفتن این بهانه آیا فراموش کرده اید که ورزش کردن منجر به سوزاندن چربی، کاهش وزن، شکل گرفتن عضلات می شود؟

این چه بهانه ای است که «من خیلی چاق هستم»؟

اگر واقعا به دلیل چاق بودن خجالت می کشید که بیرون بروید و این بهانه را می آورید. لطفا دیگر بهانه نیاورید.

سالن ورزش و دیگر مکان های ورزشی، مکانی است که افراد چاق برای لاغر شدن به آنجا می روند، بنابراین، شما تنها کسی نیستید که چاق هستید و می خواهید ورزش کنید.

12.ورزش من را گرسنه می کند

کاملا درست است اما  اگر شما می خواهید وزن خود را از دست بدهید باید وعده های غذایی پر کالری را حذف کنید تا سریع تر وزن شما کم شود.

13.من نمی توانم رفیق پیدا کنم

این حقیقت که شما همچنان در جستجوی یک رفیق هستید و به تنهایی نمی تواند ورزش کنید به معنی آن است که شما روش آنها را تمرین می کنید و همچنان منتظر گروه آنها هستید.

دنیا منتظر هیچکس نمی ماند! سریع تر آن را درک کنید و بهتر است که برای خود باشید.

14.من نمی دانم چگونه ورزش کنم

مربیان در سالن ورزش و در صورتی که بخواهید در خانه به تنهایی ورزش کنید، فیلم هایی که در این زمینه  وجود دارد به شما می تواند کمک کند تا چگونه ورزش کنید.

15.من بیش از حد خسته ام

خسته بودن یک بهانه برای ورزش کردن نیست بلکه خستگی برای بیشتر ورزش کردن یک علامت است. خستگی بنیه و قدرت عضلانی ضعیف را نشان می دهد.

ورزش روزانه به شما کمک می کند تا استقامت و قدرت عضلانی را در شما بهتر کند و شما را شاد و سر حال کند.تنها دلیلی که شما را عقب نگه می دارد خود «شما» هستید.

اگر شما از جای خود برخیزید و به سمت ورزش بروید مطمئنا نتایج بسیار با ارزش و پراهمیتی خواهید گرفت

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر

مهارت تحکیم بنیان خانواده پس از فرزندآوری

ازدواج پیش از داشتن فرزند، قراردادی است برای آماده ساختن آسایش جسمانی و روانی متقابل، ولی پس از بچه دار شدن معنی حقیقی خود را به دست می آورد. خانواده همیشه در بین تمامی جوامع بشری به عنوان اساسی‌ترین نهاد اجتماعی، منشاء فرهنگ‌ها، تمدن ها و تاریخ بشر بوده است. توجه به خانواده و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی‌ خود، همواره سبب اصلاح خانواده انسانی و غفلت از آن موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است. 

سختی‌های موج سوم کرونا

سختی‌های موج سوم کرونا

چند روزی است اوضاع بیمارستان مسیح‌دانشوری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بیمارستان‌های مرجع کرونا در ایران نگران‌کننده شده و روزانه حدود 200بیمار به اورژانس کرونای این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

راهکار های کسب مهارت همسرداری قبل از ازدواج

راهکار های کسب مهارت همسرداری قبل از ازدواج

نظام خانواده یک نهاد اساسی و محوری در جامعه است و به عنوان هسته اولیه برای سایر نهادهای اجتماعی به شمار می رود. همانطور که نظام های بزرگ اجتماعی، قوانین و حقوق خاص خودشان را در ارتباط با اداره و استحکام و رشد و بالندگی دارند لذا جهت تحکیم بنیان خانواده باید خانواده ها را آموزش داد. بدین ترتیب با توجه به تاثیر مستقیم آموزش بر وضعیت زوجین، شناسایی و تعیین عللی که به بهبود روابط زناشویی منجر می شود، در پیشگیری از مشکلات آنان نقش موثری خواهد داشت.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر