رئیس سازمان بهزیستی در نشست خبری:

20 درصد سالمندان تحت پوشش بیمه‌ای نیستند

«سالمندان چه می‌گویند»

برگزاری روز جهانی سالمند

مدیرکل مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از برگزاری روز جهانی سالمند با شعار «سالمندان چه می‌گویند» خبرداد.
کد خبر: ۵۹۵۰۸۸
برگزاری روز جهانی سالمند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر علی سنگی گفت: مراسم روز جهانی سالمند ساعت 9 تا 11 دوشنبه هشتم مهرماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حضور مسئولین وزارت بهداشت و روسا و مدیران سازمان‌های مرتبط با موضوع سالمندان برگزار می‌شود.

وی همچنین از اختصاص یک هفته به موضوع سالمندان و اجرای برنامه‌های متنوع در این هفته خبر داد و در تشریح عناوین هفته سالمندان (شش تا 12مهرماه) گفت: روز شنبه «سالمند سالم»، یکشنبه «بیمارستان‌های دوستدار سالمند»، دوشنبه «سالمند و خدمات بیمه‌ای» ، سه‌شنبه «سالمند و مراکز حمایتی»، چهارشنبه «سالمند و شهر ایمن»، پنجشنبه «سالمند و خانواده» و جمعه«سالمند و کرامت اجتماعی» نامگذاری شده است.

دکتر سنگی در ادامه برگزاری پنل‌هایی با موضوعات توانبخشی سالمندان در کشور، پروژه شهر دوستدار سالمند، خدمات رفاهی و بیمه‌ای مکمل و مباحث مربوط به خدمات آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی را از جمله پنل‌هایی عنوان کرد که در طی هفته بزرگداشت سالمند برگزار خواهد شد.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا و عیادت از جانبازان سالمند را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و اظهار امیدواری کرد که سند ملی سالمندان که در دولت قبلی به شورای عالی سلامت تقدیم شد، با حمایت و توجه دولت جدید به این موضوع، ابلاغ شود.

مدیرکل مرکز سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  گفت: با توجه به وجود فرهنگ غنی در جامعه اسلامی امیدواریم که هم خانواده‌ها و هم دولت بتوانند توجه ویژه‌ای به موضوع سالمندان داشته باشند چرا که جمعیت سالمندان در کشور ما روز به روز در حال افزایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها