مروری بر پرونده قدیمی‌ترین زندانی زن متهم به قتل از ابتدا تا انتها

پایان سال‌های اتهام

قدیمی‌ترین زن زندانی آزاد شد

قدیمی ترین زندانی زن ایران پس از 20 سال سرانجام با رضایت اولیای دم آزاد می شود.
کد خبر: ۵۹۳۵۳۱

به گزارش مهر، صبح یکشنبه دهم شهریور دور جــدید محاکـمه قدیمی‌ترین زندانی زن به نام فاطمه در شعبه 106 دادگاه عــمومی - جزایی شهرری برگزار شد.

در ابتدای جلسه، فاطمه همچنان بر بی‌گناهی خود اصرار و عنوان کرد من مرتکب قتل نشده‌ام.

در ادامه اولیای دم مقتول 20 سال پس از این جنایت اعلام کردند با دریافت دیه حاضر به اعلام گذشت هستند.

عبدالصمد خرمشاهی، وکیل قدیمی‌ترین زندانی زن پس از این جلسه گفت: با اعلام گذشت اولیای دم و در حالی که موکلم همچنان بر بی‌گناهی اصرار دارد، ظرف چند روز آینده دیه مقتول از ستاد دیه کشور و کمک خیرین پرداخت و فاطمه از زندان آزاد خواهد شد.

وی افزود: با رضایت اولیای دم، موضوع رسیدگی به اتهام از جنبه عمومی جرم مطرح است که با توجه به 20 سال زندانی بودن موکلم، او پس از پرداخت دیه آزاد خواهد شد.

فاطمه نیز پس از این جلسه گفت: در طول این 20سال در زندان خیلی سختی کشیدم و در حالی که بر بی‌گناهی خود اصرار داشتم،چند بار برای من حکم قصاص صادر و در دیوان عالی کشور لغو شد.

وی با ابراز خوشحالی از مشخص شدن وضعش، گفت: دلم برای خانه و زندگی در بیرون از زندان تنگ شده است.

او متهم است تیر سال 72 دوست همسرش به نام مجید را به قتل رسانده است.

فاطمه پنجاه‌و‌سه ساله که مقتول آخرین بار به خانه او رفته بود، پس از دستگیری اعتراف کرد مجید را با خوراندن دوغ مسموم به سم گیاهی به قتل رسانده است. در پی اعتراف های متهم، کارشناسان پزشکی قانونی نیز پس از کالبد شکافی و آزمایش‌های سم‌شناسی، علت مرگ را مصرف سم گیاهی اعلام کردند.

چند نفر از اعضای خانواده و بستگان متهم نیز در تحقیقات قضایی، علیه او شهادت دادند.

این در حالی بود که متهم در جلسات بازجویی منکر قتل شد و خود را بی‌گناه خواند. فاطمه در جلسه دادگاه نیز قتل را انکار و عنوان کرد از ماجرای مرگ مجید چیزی نمی‌داند. او ادعا کرد وقتی ماموران سراغ من و همسرم آمدند، شوهرم از من خواست اعتراف کنم. او گفت برایم رضایت می‌گیرد ولی این کار را نکرد و حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم، من در این قتل بی‌گناه هستم.

در ادامه فاطمه هشت بار به قصاص محکوم و یک بار هم از اتهام قتل تبرئه شد که تمام احکام در دیوان عالی کشور نقض شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها