قبض روح علی‌الحساب!

عرض شود که قاطعیت در مدیریت، خیلی خوب است. رستم هم اگر قاطعیت نداشت، فقط یلی بود در سیستان و حضرت فردوسی فرمود که: «منش کرده‌ام رستم داستان». فلذا در دولت تدبیر و امید، بیشتر امید می‌رود که این رویکرد لحاظ شود. تمامی وزرای دولت باید که به ضرس قاطع عمل کنند.
کد خبر: ۵۹۳۱۷۵
قبض روح علی‌الحساب!

مثلا شما همین جناب واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را ملاحظه کنید. چندی پیش با قاطعیت گفت که اپراتورهای تلفن همراه، به هیچ‌وجه من‌الوجوه (نقدی یا غیرنقدی)، حق افزایش تعرفه و هزینه تلفن را ندارند. اصلا در ادامه عرایض ایشان متوجه یک کشف بزرگ می‌شویم که به نفع همه مشترکان تلفن همراه است.

کشف آقای وزیر: «من در روز نخست کارم، در جلسات با همکاران متوجه شدم که در اواخر دولت قبل، تصمیمی گرفته شده که با توجه به آن، مردم می‌بایست در فیش تلفن شهریور خود، دو برابر هزینه بپردازند. اما با توجه به لزوم رسیدگی به معیشت مردم و کاستن از فشار به اقشار جامعه که از شعارهای دولت یازدهم است؛ با هماهنگی رئیس‌جمهور، این تصمیم را لغو کردم. مردم فیش شهریور خود را با فیش قبلی مقایسه کنند؛ اگر اختلاف زیادی دیدند، به وزارت ارتباطات گزارش دهند.» ـ به نقل از جراید دارای تلفن!

خب، حالا شاید بپرسید که نتیجه این قاطعیت چی شد؟ عرض می‌کنیم. چقدر عجولید؟!... هنوز دو سه روز نگذشته بود که مدیرعامل همراه اول گفت: «طبق دستور وزیر ارتباطات، افزایش تعرفه‌ها را متوقف کردیم. کارگروهی در حال بررسی مجدد تعرفه‌هاست و تا روشن شدن تکلیف، قبوض همراه اول، علی‌الحساب صادر خواهد شد.» ـ باز هم به نقل از همان جراید در حال پرداخت قبض!

بسته پیشنهادی علی‌الحساب: حالا که روشن شد قاطعیت، چیز خوبی است و حالا که کشف کردیم دولت قصد گران کردن تعرفه‌ها را ندارد، با قاطعیت هر چه تمام‌تر و شدیدتر از همیشه، یک بسته پیشنهادی قرص و قایمی را منتهی به شکل علی‌الحساب، تقدیم می‌داریم:

1 ـ دست پایین گرفتن: اپراتورهای دارای دست بگیر، در صدور قبض علی‌الحساب هم لطف کنند کف آن را در نظر بگیرند. بیشتر نگیرند، بگویند مابه‌التفاوت آن را بعدا برمی‌گردانیم. به ملت اعتماد کنند، ملت بقیه‌اش را برگرداند. قبوض بعدی که دست خود آنهاست و دستشان کاملا باز می‌باشد.

2 ـ تناسب تعرفه: طوری نرخ تعرفه‌ها را تعیین کنند که متناسب با کیفیت خدمات داده شده از سوی آنها باشد. شما را به خدا آمار بگیرید ببینید چند درصد ملت از نحوه سرویس‌دهی راضی‌اند؟.... از تلفن ثابت منزل خودت به موبایل خودت زنگ می‌زنی، می‌گوید: «مشترک موردنظر در دسترس نمی‌باشد»!.... بینی آدم دروغگو دراز باد!

3 ـ توجیه اپراتورها: مسئولان ذی‌ربط از سوی وزارتخانه ارتباطات به دقت توجیه شوند که تفاوت فاحشی میان قبض تلفن با قبض روح وجود دارد. البته اگر به روح اعتقاد دارند، که مسلما دارند. قبض صادره اگر علی‌الحساب هم باشد فرقی نمی‌کند. آدم به صورت علی‌الحساب قبض روح می‌گردد. تازه این شکلی‌‌اش ترسناک‌تر است؛ چون علی‌الحساب است!

4 ـ تجمیع فیش‌ها: اگر فیش‌های تلفن همراه شهریور، دو برابر فیش‌های قبلی بود؛ دولت آنها را از ملت بگیرد تجمیع کند؛ یک دفعه همه‌شان را برگشت بزند به خود اپراتورها.

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها