آزمایش DNA اسرار قتل زن جوان و 2 دختر خردسال را فاش کرد

اثبات بی‌گناهی 2 متهم به قتل پس از‌22 سال

قاتل پیرزن قصد داشت از خانه او دزدی کند

اعتراف به قتل بعد از یک دهه انکار

مردی که 12 سال پیش پیرزن هفتاد و نه ساله‌ای را به قتل رسانده بود، بعد از یک دهه ادعای بی‌گناهی اعتراف کرد مرتکب قتل شده است.
کد خبر: ۵۹۲۲۷۳

سیمون هال، سال 2003 به اتهام قتل یک پیرزن مستمری‌بگیر به حبس ابد محکوم شده بود اما در این مدت همواره از داخل زندان نامه‌هایی مبنی بر بی‌گناهی خود می‌نوشت و می‌گفت قربانی بی‌عدالتی شده است. او سرانجام به قتل پیرزن اعتراف کرد. سیمون هال، پیرزن هفتاد و نه ساله‌ای به‌نام جوان آلبرت را با پنج ضربه چاقو در خانه‌اش به قتل رسانده بود. پرونده هال که هم‌اکنون 35 سال دارد، با اصرار مبنی بر بی‌گناهی با پشتیبانی نمایندگان مجلس انگلیس به دیوان عالی برگردانده شد تا در مورد حکمش تجدید نظر شود. دادگاه باوجود همه انکارها تشخیص داده بود از تار و پود شلوار متهم در صحنه جرم دیده شده و همین جرم او را ثابت می‌کند و راه فراری برای وی نیست. هال در پی پذیرش اتهامش از تجدیدنظرخواهی صرف‌نظر کرد. به این ترتیب وب‌سایتی که در حمایت از او راه‌اندازی شده بود نیز بسته شد. پلیس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در طول ده سال گذشته، از زمان محکومیت هال، کمپین‌های زیادی در حمایت از او راه‌اندازی شده است و همه می‌گفتند او به اشتباه دستگیر و محکوم شده است. این مساله باعث شد خانواده قربانی رنج‌های زیادی را تحمل کنند. ما امیدواریم اعتراف سیمون هال باعث شود این خانواده به روند عادی زندگی خود بازگردند.

مقامات دادگاه تجدید نظر اعلام کرده‌اند، این تقریبا محال است که یک فرد برای اثبات بی‌گناهی خود به مدت طولانی تلاش کند و بعد جرم خود را بپذیرد. یکی از این قضات گفت: مسئولان زندان به ما اعلام کرده‌اند، او به قتل جوان آلبرت اعتراف کرده است. ما از زندان می‌خواهیم درخواست توقف رسیدگی به پرونده او را به ما ابلاغ کند. این پرونده از نظر ما مختومه است.

سیمون هال در ماه‌های گذشته به کسانی که برای آزادی‌اش تلاش می‌کردند گفته بود برای آزادی از زندان آماده می‌شود. او گفته بود، بزودی به زندانی با شرایط امنیتی پایین‌تر منتقل خواهد شد و زمینه برای رهایی‌‌‌اش فراهم شده است. هال در سال 2003 به حبس ابد محکوم و در حکم قید شده بود تا 15 سال حق ندارد درخواست عفو کند.

مادر هال به رسانه‌ها گفته است: من کاملا شوکه‌ام، می‌دانم او بی‌گناه است و هنوز به او ایمان دارم اما نمی‌دانم چرا اعتراف کرده است، این سیستم گیج‌کننده است. اگر او از ابتدا گناهکار شناخته شده بود، حالا می‌توانست در خانه باشد. من می‌دانم پسرم مریض است و بتازگی در بیمارستان بستری بود. او خسته و تسلیم شده است.

بستگان قربانی طی بیانه‌ای به رسانه‌ها اعلام کردند: در طول ده سال گذشته، تبلیغاتی که پیرامون بی‌گناهی متهم شکل گرفته خانواده ما را تحت تاثیر قرار داده بود، اما به هر حال ما از پلیس تشکر می‌کنیم که تحت تاثیر تبلیغات و فشارها قرار نگرفت و روند قانونی را در مورد پرونده ادامه داد. ما از تمامی کسانی که در طول این مدت از ما حمایت کردند و کنارمان بودند تشکر می‌کنیم. جوان آلبرت، مقتول، تمام مدت عمر خود را در خانه‌ای در استافولک زندگی می‌کرد. او از زمان جنگ‌جهانی دوم ابتدا در کارخانه تولید اسباب بازی کار می‌کرد و سپس پیشه آرایشگری را برگزید. همسرش یک دهه قبل از قتل او فوت کرده بود و آنها فرزندی نیز نداشتند.

هال در دادگاه متهم شده بود آلبرت را طی یک حمله ناگهانی، وحشیانه و خشن و زمانی‌که نقشه‌اش برای دزدی خوب اجرا نشد، به قتل رسانده است. هال سابقه اعمال خشونت و مشروب خواری نیز داشته و گفته شده در شب حادثه مست بود، البته اثر انگشت، رد پا و دی.ان.ای که در محل قتل پیدا شده به هال تعلق ندارد. با این همه براساس سایر شواهد او مجرم شناخته و به حبس ابد محکوم شد.

مترجم: سارا لقایی

منبع:گاردین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها