با لغو اردوی تیم ملی، استقلال و پرسپولیس جمعه آینده به مصاف هم می روند

سلام به شهرآورد پایتخت

با لغو اردوی تیم ملی فوتبال، سازمان لیگ بلافاصه برای ادامه رقابتهای لیگ برتر برنامه ریزی کرد تا از تعطیلی 20 روزه ای که برای حضور تیم ملی در پرتغال در نظر گرفته شده بود، به بهترین شکل ممکن استفاده کند.
کد خبر: ۵۹۱۶۹۹
سلام به شهرآورد پایتخت

به گزارش جام جم ورزشی ، تصمیم گیری برای اعلام برنامه رقابتهای لیگ قرار بود در جلسه ای با حضور مهدی تاج و کارلوس کرش گرفته شود اما سرمربی پرتغالی تیم ملی به دلیل ناخوش بودن، آنچه که دستیارش امید نوازی گفت، از حضور در این جلسه سر باز زد تا به نوعی نارضایتی اش را از  شرایط موجود اعلام کرده باشد. در غیاب کرش، مهدی تاج برنامه چهار هفته از  رقابتهای لیگ را روی کاغذ آورد تا تیم های لیگ برتری به جای برنامه ریزی برای تعطیلی 20 روزه لیگ، همچنان در کوران رقابتها باقی بمانند. تاج هدف از این برنامه ریزی را کمک به تیم ملی عنوان کرد. سرپرست سازمان لیگ گفت: چون اردوی پرتغال لغو شده و باید بازی‌های لیگ ادامه پیدا می‌کرد. ما سعی کردیم بدون وقفه برنامه‌ها را اجرا کنیم تا قطعا بازی‌های لیگ زودتر تمام شود و بتوانیم منفعتی را برای تیم ملی در پایان مسابقات ایجاد کنیم. در حال حاضر درخواست این است که در انتهای مسابقات فرصت بیشتری برای تیم ملی فراهم شود. کرش گفته در پایان لیگ حداقل سه هفته‌ برای تمرین جدی با ملی پوشان و آماده سازی آنها نیاز دارد و ما هم تلاش می‌کنیم این فرصت را برای آنها ایجاد کنیم.
رییس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که با لغو اردوی تیم ملی چرا برنامه مسابقات تا نیم فصل اعلام نمی‌شود، گفت: تنها مشکلی که ما نتوانستیم در سازمان لیگ آن را حل کنیم،‌ دادن برنامه دراز مدت است چون برگزاری بازی‌ها به عوامل و محدودیت های متعددی بستگی دارد. تاج با اشاره به برنامه‌های آینده تیم ملی افزود: یکی از اردوهای تیم ملی 14 تا 23 مهر به مدت 9 روز و یکی از 18 تا 29 آبان خواهد بود که مربوط به بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا است. اگر کادر فنی بقیه برنامه‌ها را اعلام کند، ما برنامه نیم فصل را یک جا اعلام می‌کنیم.
تاج که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد با بیان اینکه لغو اردوی تیم ملی متوجه شخص کفاشیان نیست و کارلوس کرش هم این را می‌داند گفت: در حالی که در همه جای دنیا از تیم‌های ملی حمایت می‌ شود، متاسفانه از تیم ملی هنوز حمایت های لازم صورت نگرفته است. قرار بود از طرف رییس جمهور قبلی حمایت‌های مالی صورت بگیرد که ظاهرا این وعده تحقق نیافته و به همین خاطر فدراسیون با مشکلات مالی مواجه است.
با این وجود دیروز  شهاب الدین عزیزی خادم، عضو هیات رییسه فوتبال که پیش از این با حکم علی کفاشیان به ریاست شورای عالی راهبردی فدراسیون فوتبال منصوب شده بود، به دلیل آنچه فقدان اراده مدیریتی لازم در حمایت و پیشبرد برنامه‌ها و اهداف این شورا عنوان کرد از ریاست این شورا استعفا داد تا مشخص شود مدیریت کفاشیان از بوجود آمدن مشکلات اخیر چندان هم بی تاثیر نبوده است.

شهرآورد تهران؛ 15 شهریور
با اعلام برنامه هفته های هشتم تا یازدهم لیگ برتر، نکته ای که بیش از هر چیز توجه فوتبالدوستان را به خود جلب کرد تاریخ و ساعت شهرآورد بزرگ پایتخت میان استقلال و پرسپولیس بود؛ دیداری که زمان انجامش به طور کاملا اتفاقی یک ماه جلو افتاد.
طبق اعلام سازمان لیگ پرتماشاگرترین بازی لیگ، به میزبانی باشگاه استقلال، روز جمعه 15 شهریور برگزار می شود. ساعت برگزاری این بازی هم 18 و 50 دقیقه است. به این ترتیب امیر قلعه نویی و علی دایی از همین امروز باید تمام ذهن خود را معطوف به بازی جمعه آینده کنند. دیدار حساسی که تنها 10 روز دیگر از راه خواهد رسید.
از دیگر بازیهای حساس باید به جدال سپاهان – پرسپولیس (جمعه 29 شهریور در هفته دهم) و ذوب آهن – سپاهان در شهرآورد اصفهان (پنجشنبه 4 مهر در هفته یازدهم) اشاره کرد

برنامه هفته هشتم تا یازدهم لیگ برتر
هفته هشتم
پنجشنبه 14 شهریور: فجرسپاسی- داماش، گسترش فولاد-استقلال صنعتی، نفت – مس، سپاهان- راه‌آهن، ملوان- سایپا، صبا - تراکتورسازی، فولاد - ذوب‌آهن/ جمعه 15 شهریور: استقلال-پرسپولیس
هفته نهم
پنجشنبه 21 شهریور: ذوب‌آهن-استقلال،تراکتورسازی-ملوان/ جمعه 22 شهریور: مس –فولاد، داماش – صبا، راه‌آهن- فجرسپاسی، سایپا- نفت، استقلال صنعتی - سپاهان، پرسپولیس- گسترش‌فولاد
هفته دهم
پنجشنبه 28 شهریور:  گسترش فولاد - ذوب‌آهن/ جمعه 29 شهریور: فجرسپاسی-استقلال صنعتی، داماش- تراکتورسازی، صبا - راه‌آهن، نفت - ملوان، فولاد- سایپا، سپاهان- پرسپولیس/ یکشنبه 31 شهریور: استقلال- مس
هفته یازدهم
پنجشنبه 4مهر:  پرسپولیس- فجر سپاسی/ جمعه 5 مهر: مس - گسترش فولاد، ذوب‌آهن- سپاهان، تراکتورسازی- نفت، ملوان- فولاد، راه‌آهن- داماش، استقلال صنعتی – صبا، سایپا- استقلال (در صورت صعود استقلال به مرحله نیمه نهایی در مورخ 3مهرماه دیدار سایپا استقلال به زمان دیگری موکول می‌شود.)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها