آغاز صدور روادید زائران حج تمتع

صدور روادید حجاج از شنبه دوم شهریور‌ماه شروع شده است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا بیست روز دیگر روادید همه زائران صادر خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۱۶۹۱
آغاز صدور روادید زائران حج تمتع

به گزارش مهر، صدور روادید حجاج از شنبه دوم شهریور‌ماه شروع شده است و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا بیست روز دیگر روادید همه زائران صادر خواهد شد.

بر اساس زمابندی سازمان حج وزیارت گذرنامه و مدارک بیش از ۹۰ درصد زائران و عوامل حج ۹۲ تحویل کنسولگری عربستان شده است که ۱۰ درصد دیگر نیز تا آخر این هفته تحویل داده خواهد شد.

بر این اساس نیمی از گذرنامه‌ها به سفارت عربستان در تهران ارائه خواهد شد و نیمه دیگر آن به کنسولگری عربستان در مشهد مقدس داده می‌شود تا روند صدور روادید سریع‌تر انجام شود.

تمام گذرنامه‌ها بر اساس الویت بندی سازمان روزانه بین سه تا چهار هزار گذرنامه جهت صدور رویداد تحویل سفارت عربستان خواهد شد اما ممکن است سفارت و کنسولگری عربستان تمام رویداد‌ها را طی ۱۰ تا ۲۰ روز آینده به سازمان حج وزیارت تحویل دهد.

بر این اساس عوامل اجرایی و مسؤولانی که قبل از آغاز موسم حج و حضور زائران باید در عربستان باشند در اولویت اخذ ویزا هستند و بعد از آن گذرنامه‌های زائران مدینه قبل که زود‌تر از دیگر زائران به مدینه می‌روند تحویل سفارت عربستان جهت اخذ روادید خواهد شد سپس جهت اخذ ویزای زائران مدینه بعد اقدام خواهد شد.

شایان ذکر است، روادید که عربستان جهت انجام مناسک حج صادر می‌کند، مخصوص تردد در شهرهای مکه و مدینه است و زائران نمی‌توانند با این روادید در دیگر شهرها و مناطق عربستان تردد کنند.

این گزارش حاکی است، تا به حال در مورد صدور روادید زائرانی که سازمان به سفارت عربستان تحویل داده مشکلی نبوده است و تقریبا همه زائران ویزا گرفته‌اند.

با توجه به اینکه ویزای عربستان مخصوص تردد در شهرهای مکه و مدینه و انجام مناسک حج است، در صدور ویزای نسبت به افراد حساسیت خاصی وجود نخواهد داشت.

گفتنی است، در سالجاری ۶۳ هزار و ۹۹۰ نفر زائر از کشور به حج می‌روند که اولین گروه زائران از ۲۳ شهریور به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها