متهمان با سرقت خودروهای مدل بالا از آن برای قاچاق شیشه استفاده می‌کردند

کشف 15 کیلو شیشه با تعقیب دزد خودرو

ماموران انتظامی شهرستان بهارستان، موفق به کشف 15 کیلو و 500 گرم موادمخدر شیشه و دستگیری یک سارق قاچاقچی و یک شرور سابقه‌دار، یک خریدار اموال مسروقه، یک جاعل و بنگاهدار کلاهبردار شدند.
کد خبر: ۵۹۰۷۸۸

به گزارش جام‌جم، سرهنگ داوود عبدالمالکی، فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در غرب استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: چندی پیش با طرح شکایت‌های مردمی در پلیس آگاهی مبنی بر سرقت خودروهای گرانیمت پرونده‌ای تشکیل و تحقیق در این زمینه آغاز شد.

وی افزود: در ادامه تحقیقات ماموران روز‌های پایانی هفته گذشته هنگام گشتزنی در حوزه بهارستان به یک خودروی زانتیا که با سرعت بالایی در حرکت بود، ظنین شده و با بررسی پلاک آن متوجه شدند این خودرو در یکی از محله‌های تهران سرقت شده است.

دستگیری سارق و کشف محموله شیشه

عبدالمالکی یادآور شد: ماموران به راننده اخطار دادند خودرو را متوقف کند، اما او به فرار ادامه دادکه ماموران خودرو را تعقیب و آن را در حومه سلطان‌آباد متوقف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان خاطرنشان کرد: در بازرسی از خودروی زانتیا 15 کیلو و 500 گرم موادمخدر شیشه کشف و ضبط کردند.

با انتقال متهم به مرکز پلیس در ادامه تحقیقات معلوم شد او و دو مرد که از دزدان سابقه‌دار و فراری هستند، در زمینه سرقت خودروهای مدل بالا نیز فعالیت دارند و تحت تعقیب چند مرکز پلیس در غرب استان تهران و تهران هستند.

اعتراف متهم

به گفته عبدالمالکی، متهم در بازجویی عنوان کرده با همدستی دوستان سابقه‌دارش، خودروهای مدل بالا را که در خیابان پارک بوده، سرقت می‌کردند و روز حادثه نیز محموله شیشه را از فردی گرفته و قرار بوده این محموله را به دوستانش تحویل دهد.

با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات تکمیلی به منظور دستگیری همدستان فراری متهم و کشف دیگر جرایمشان ادامه دارد.

دستگیری شرور سابقه‌دار

عبدالمالکی همچنین با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی که اولویت آن دستگیری اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم است، از دستگیری یکی از اراذل و اوباش سابقه‌دار در همین زمینه خبر داد و گفت: در پی تماس‌های مردمی، پلیس اطلاع یافت یک شرور سابقه‌دار چندی پیش با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده و جرایم و شرارت‌هایش را از سر گرفته است.

وی افزود: ماموران اطلاعات ـ امنیت شهرستان بهارستان پاتوق‌های این شرور سابقه‌دار به نام حسین معروف به کثیف را شناسایی کردند و چند روز پیش با هماهنگی قضایی او را در مخفیگاهش در منطقه گلستان دستگیر کردند که از مخفیگاهش نیز 160 گرم موادمخدر شیشه کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان خاطرنشان کرد: متهم با انتقال به پلیس اطلاعات ـ امنیت، به جرم خود از جمله شرارت، مزاحمت برای مردم و همچنین نگهداری موادمخدر شیشه اعتراف کرد این متهم نیز با هماهنگی قضایی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

دستگیری یک خریدار اموال مسروقه

وی در زمینه اجرای طرح دستگیری خریداران اموال مسروقه نیز گفت: این طرح که مدتی است در مرکز پلیس بهارستان آغاز شده، ادامه دارد و با خریداران اموال مسروقه بشدت برخورد می‌شود. در همین رابطه روز‌های پایانی هفته گذشته ماموران در منطقه صالح‌آباد اطلاع یافتند صاحب یک مغازه، گوشی‌ تلفن و لوازم صوتی خودروی دزدی می‌فروشد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان یادآور شد: ماموران با هماهنگی قضایی به بازرسی مغازه پرداختند و اموال مسروقه‌ از جمله گوشی و ضبط و پنل خودروهای مختلف را کشف و ضبط کردند. صاحب مغازه نیزکه خریدار اموال مسروقه بود، دستگیر شد و به خرید این اموال از سارقان اعتراف کرد. با صدور قرار قانونی برای متهم، مغازه وی نیز پلمب و قرار شد پارچه نوشته‌ای مقابل مغازه‌اش نصب شود تا همگان متوجه فعالیت مجرمانه این فرد بشوند.

پلمب کارگاه تقلبی شیرآلات

وی در رابطه با پلمب یک کارگاه ساخت شیرآلات تقلبی نیز گفت: ماموران پلیس آگاهی بهارستان در پی دریافت گزارشی مبنی بر این که مردی با راه‌اندازی کارگاه و ساخت شیرآلات خانگی تقلبی و نصب هولوگرام‌های جعلی به نام شرکت‌های معتبر، از مردم کلاهبرداری می‌کند، رسیدگی به این موضوع آغاز شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان افزود: ماموران با هماهنگی قضایی وارد این محل شده و صاحب آنجا را دستگیر و کارگاهش را نیز پلمب کردند. در تحقیق از کارگران این کارگاه معلوم شد آنها از زمستان سال گذشته در زمینه ساخت شیرآلات در این کارگاه مشغول کار بوده‌اند.

بنگاهدار کلاهبردار

عبدالمالکی در پایان از دستگیری یک بنگاهدار کلاهبردار نیزخبرداد و گفت: چند روز پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی بهارستان، از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

در تحقیق از او معلوم شد وی قطعه زمینی در شهریار را از یک مرد بنگاهدار به قیمت 750 میلیون می‌خرد، اما در زمان ثبت انتقال سند به نام وی در دفترخانه، خبری از بنگاهدار نمی‌شود و در ادامه معلوم می‌شود مرد بنگاهدار او را فریب داده و زمین را که مال مرد دیگری بوده، به 92 میلیون تومان خریده و به او 750 میلیون تومان فروخته است. با دستگیری مرد متهم، تحقیق در این زمینه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها