نفرزاده: پیروزی مقابل استونی روحیه تیم ما را دو چندان کرد

آغاز قدرتمندانه جوانان والیبال در جهانی

تیم والیبال جوانان ایران در آغاز رقابت‌های جهانی مقتدرانه و با نتیجه 3 بر یک از سد استونی گذشت تا به قول فرهاد نفرزاده، شاگردانش بخوبی با جو رقابت‌های جهانی آشنا شده و برد روحیه‌بخشی کسب کنند.
کد خبر: ۵۹۰۷۵۱

هفدهمین دوره این رقابت‌ها در حالی در ترکیه آغاز شد که روز نخست تیم کشورمان با وجود این‌که در ست اول 25 بر 22 مغلوب حریف اروپایی‌اش شد، اما در ست‌های دوم، سوم و چهارم با نتایج (25 ـ 11)، (25 ـ 17) و (25 ـ 22) مقابل استونی به پیروزی دست یافت؛ پیروزی ارزشمندی که با ترکیب حمید حمودی، جواد حسین‌آبادی، آرش تقوی، میلاد عبادی‌پور، محمد فلاح، امیرعلی فتحعلی و ابوالفضل قلی‌پور (لیبرو) به دست آمد.

پس از پایان این بازی فرهاد نفرزاده، سرمربی تیم ایران با بیان این‌که بازیکنان ایران شخصیت حضور در مسابقه‌های جهانی را کسب کردند، افزود: در تمامی رویدادهای بین‌المللی اولین مسابقه و نتیجه آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شاگردانم از این پس بخوبی با جو و شرایط سخت مسابقه‌های جهانی آشنا و هماهنگ‌تر می‌شوند.

وی گفت: تیم استونی در بازی از نهایت توان و قدرت خود استفاده کرد و شکست دادن یک تیم اروپایی راحت نیست، اما ما با انگیزه بالا و اتخاذ تاکتیک درست به این مهم دست یافتیم.

این در حالی بود که تالی ارماس، سرمربی استونی گفت: پیش از آغاز مسابقه می‌دانستیم مقابل یکی از مدعیان این دوره از رقابت‌های جهانی بازی داریم، اما متاسفانه بازیکنان ما اشتباهات فردی زیادی داشتند و در مقابل نقطه قوت تیم ایران در این دیدار روی سرویس و دریافت اول بود. جوانان ایرانی توانستند بخوبی برنامه‌های سرمربی خود را در بازی به اجرا گذارند. به طور کلی باید بگویم که تیم ایران راحت‌تر از ما در زمین کار کرد.

بازگشت کاپیتان و 11 نفره شدن تیم

اما تیم ایران در شرایطی که چند روز پیش از آغاز رقابت‌ها عازم ترکیه شده بود، پیش از آن‌که پیکار خود را با رقیبان جهانی‌اش آغاز کند، کاپیتان خود را از دست داد و طی آن سعید جواهری به دلیل بیماری گوارشی به تهران بازگشت. نکته جالب آن است که ظاهرا کادرفنی تیم با علم به بیماری و امید به بهبودی وی در تهران او را همراه تیم به ترکیه اعزام کردند، اما با محرز شدن غیبت این بازیکن، تیم ایران عملا یازده نفره شد و شانس انتخاب جایگزین را از دست داد.

رفیق ولاسکو در راه ایران

رائول لوزان، مربی سرشناس و با تجربه آرژانتینی ظرف چند روز آینده به ایران می‌آید.وی قرار است برای پنج ماه سمت سرمربیگری تیم متین ورامین را در لیگ برتر باشگاه‌های ایران برعهده بگیرد. بنا بر شنیده‌ها وی به ازای هر ماه حدود 13 هزار دلار دستمزد خواهد گرفت. لوزان پنجاه و شش ساله سابقه سرمربیگری تیم‌های ملی فنلاند، آلمان و سری الف ایتالیا را دارد و از دوستان خولیو ولاسکو است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها