در روزها و ماه‌هایی که برخی فدراسیون‌ها همه فکر و ذکرشان شده تمنای مالی از دولت، والیبال بی‌حاشیه و با موفقیت نسبی برنامه‌هایش را پیش می‌برد؛ از لیگ جهانی بگیرید تا جهانی جوانان!
کد خبر: ۵۹۱۱۷۸
ادامه روزهای خوش والیبال

این روزها رقابت‌های جهانی والیبال جوانان در ترکیه همسایه شمال‌غرب ایران در شرایطی پیگیری می‌شود که تیم کشورمان تا اینجای کار با شایستگی بر نمایندگان اروپا و آمریکای‌جنوبی یعنی استونی و آرژانتین غلبه کرده و نشان داده است نوار موفقیت‌ها و سیر روزهای خوش این ورزش می‌تواند همچنان ادامه داشته باشد.

مطمئنا خیلی زود است که به ارزیابی و بررسی نمره این تیم در ماراتن چندروزه رقابت‌های جهانی پرداخت، اما صرف نظر از کارنامه نهایی باید گفت تا اینجای کار هم و در حالی که تیم صاحب‌نامی چون آرژانتین مقابل جوانان بی‌ادعای ایران تسلیم می‌شود، خود موفقیتی شایان توجه است؛ موفقیتی که نشان داد روند پشتوانه‌سازی در این ورزش همچنان ادامه دارد و می‌توان به آن دل بست؛ آن هم در شرایطی که والیبال هم مثل همه ورزش‌های دیگر در ماه‌های گذشته مشکل کمبود بودجه دولتی داشت، اما نه‌تنها کسی از آن خبردار نشد که دستاویزی برای توجیه درجا زدن هم قرار نگرفته است.

در واقع والیبال ایران که در دو سال اخیر با درخشش چندباره تیم ملی بزرگسالان جایگاه ویژه‌ای بین مردم کسب کرده ‌است، در کنار همه فاکتورهای موفقیت‌آمیز، نان بی‌حاشیه بودن یا کنترل حواشی کاذب را می‌خورد و می‌تواند همچنان پیام‌آور شادی برای ورزش ایران باشد.

گرچه به طور طبیعی هیچ مجموعه‌ای بری از اشتباه نیست و هیچ‌کس نمی‌تواند چنین ادعایی برای خود داشته باشد، اما والیبالی که در نخستین تجربه حضور در لیگ جهانی چنان با صلابت نشان داد، در نوجوانان دنیا چهارم شد و در جوانان هم به قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر می‌اندیشد نباید به جایگاه فعلی خود اکتفا کند.

مطمئنا والیبال ایران می‌تواند در سطح دنیا بیش از اینها نامدار باشد و در سطح ایران الگوی برخی فدراسیون‌ها قرار گیرد.

امید توفیقی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها