افزایش ظرفیت تولید نفت در دستور کار زنگنه

وزیر نفت در نخستین روز کاری خود در وزارت نفت، تهیه برنامه بازگشت به ظرفیت تولید سال ٨٤، پیگیری سوخت زمستانی، پیگیری افزایش صادرات و اطمینان از ادامه فروش نفت را در دستور کار قرار داد.
کد خبر: ۵۸۹۰۶۱

بیژن نامدارزنگنه در گفت‌و‌گو با شانا، اظهار کرد: در نخستین روز کاری خود در وزارت نفت دستوری به مدیران شرکت‌ها مبنی بر ادامه کارها داده شد، همچنین از آنها خواسته شد گزارش تعهدهای کاری خود را با حجم، میزان و طرف‌های قرارداد، ظرف ده روز آینده به اینجانب ارائه دهند، همچنین ارائه گزارش تعهدهای جدید در صورتی که فوریت ندارد، جز آنچه در امور جاری است، تا پایان شهریورماه به تعویق افتد.

وزیر نفت با اشاره به یکی از محورهای برنامه‌های کوتاه‌مدت خود مبنی بر بازگشت ظرفیت تولید نفت به سال ١٣٨٤، اظهار کرد: از مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خواسته شد برنامه‌ای در این خصوص تهیه کند. وی پیگیری سوخت زمستانی را دیگر موضوع مورد بررسی در روز نخست کاری خود خواند .

زنگنه افزود: برای افزایش صادرات نفت با همکاران و مسئولان مربوط جلسه‌ای تشکیل شد، همچنین برای اطمینان از ادامه فروش نفت، تفاهم‌ها و توافق‌هایی در نخستین روز کاری انجام شد و برای برخی از قراردادهای خارجی نفتی که معضلاتی دارد نیز امروز تصمیم‌هایی اتخاذ شد.

4 انتصاب در اولین روز کاری زنگنه

در اولین روز کاری وزیر نفت دولت تدبیر و امید، سه حکم انتصاب از سوی زنگنه امضا شد. به گزارش ایسنا، بیژن نامدارزنگنه طی احکامی سرپرست معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت، سرپرست اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی، مدیرکل دفتر وزارتی و مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد این وزارتخانه را منصوب کرد.

وزیر نفت طی حکمی کریم زمانی را جایگزین علیرضا نیکزادرهبر کرد و او را به سمت مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی منصوب کرد.

بعد از آن زنگنه، دکتر منصور معظمی را با حفظ سمت علمی به سمت سرپرستی معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی منصوب کرد. پیش از این احمد خالدی تصدی معاونت امور بین‌الملل و بازرگانی وزارت نفت را برعهده داشت. وزیر نفت دولت یازدهم همچنین حکم محسن پاک‌نژاد را با حفظ سمت به عنوان سرپرست اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی امضا کرد. همچنین سیدرحیم عقیق به عنوان مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت نفت منصوب شد. پیش از این مرتضی شاه‌میرزایی عهده‌دار این سمت بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها