در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
همین اتفاق نشان میدهد تلویزیون رسانهای است که تاثیری همه گیر بر اعضای یک جامعه دارد و هر چه را که رسانه ملی به عنوان برنامه پخش کند بر طرز فکر مردم و شکلگیری ذائقهشان اثرگذاری خواهد داشت.
این روزها لابهلای پیامهای بازرگانی که هر شب از تلویزیون پخش میشود، در کنار انواع آگهیهای بازرگانی بانکها و محصولات خوراکی، تبلیغ نوعی خوراک معنوی یعنی یک کتاب نفیس هنرهای تجسمی و یک تئاتر را میبینیم که برای برخی مردم میان آن همه آگهیهای جورواجور، کمی عجیب هم به نظر میرسد، چرا که این تبلیغها برای مردم جدید بوده و توجه آنها را به خود جلب کرده است.
همین اتفاق کوچک نشان میدهد اگر میزان مطالعه در جامعه ما با میزان آرمانی و ایدهآل فاصله دارد یا اگر مردم ما چندان مخاطب تئاتر نیستند و این هنر مهجور مانده است، میتوان برای دعوت از آنها به سمت کتابخوانی و خرید کتاب یا تماشای تئاتر از رسانه ملی کمک گرفت و با تبلیغ در رسانه ملی برای این امور نیز فرهنگسازی کرد، که البته قطعا به تمهیداتی هم از سوی صداوسیما و مدیران فرهنگی و هم هنرمندان نیاز دارد.
وقتی تبلیغهای تلویزیونی میتواند در محبوبیت یک کالا یا فیلمهای سینمایی و خدمات تلفنهای همراه تاثیرگذار باشد، این توان را دارد که با یک برنامهریزی مناسب فضایی را برای فروش گیشه تئاتر و کتاب و آثار تجسمی هم فراهم کند و مرهمی بر زخمهای اقتصاد فرهنگی نابسامان هنر در کشورمان باشد، قطعا این تبلیغها میتواند با تاثیرگذاری بالایی که دارد به کمک فعالیتهای هنری و فرهنگی در جامعه آمده و مشکلات بسیاری را در این عرصه حل کند.
زینب مرتضاییفرد - گروه فرهنگ و هنر
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین هشدار داد
حسن هانیزاده در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
گیتی خامنه از دغدغههای محیطزیستیاش میگوید
علی داوودی و پدرش در تحریریه روزنامه «جامجم»:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین هشدار داد