متهمان به ده‌ها فقره سرقت کیف، گردنبند و تلفن همراه در نقاط مختلف تهران اعتراف کرده اند

باند کیف و گردنبندقاپی در بازار تهران متلاشی شد

سه تبهکار که در محدوده بازار تهران گردنبند و کیف سرقت می‌کردند، از سوی پلیس آگاهی دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۸۵۹۴۴

به گزارش پلیس آگاهی تهران، بیست و هفتم بهمن سال گذشته فردی با حضور در کلانتری 117 جوادیه اعلام کرد دو موتورسوار کیف دستی‌اش را که حاوی یک رشته گردنبند طلای همسرش و 500 هزار تومان پول بوده، قاپیده و فرار کرده‌اند.

با تشکیل پرونده‌ای در این ارتباط، رسیدگی به آن از سوی بازپرس شعبه 11 دادسرای ناحیه 27، به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

مالباخته در تحقیقات گفت: هنگام بازگشت از مراسم عروسی یکی از بستگان، پس از خروج از تالار، همسرم گردنبندش را به من داد و آن را در کیف دستی‌ام گذاشتم. در حال عبور از خیابان بودیم که ناگهان دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت کیف دستی‌ام را که حاوی رشته گردنبند، مدارک شناسایی، چند کارت عابربانک، گوشی تلفن همراه و 500 هزار تومان پول بود، سرقت و فرار کردند.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با بررسی سرقت‌های مشابه و چهره‌نگاری‌ اطمینان یافتند این سرقت‌ها از سوی یک گروه از سارقان انجام و اموال بسیاری از مالباختگان پس از خروج از مراکز تجاری و بانک در محدوده بازار تهران سرقت شده است.

در ادامه کارآگاهان با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مراکز تجاری و شعبات بانکی محل رفت‌وآمد مالباختگان، تصویر یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه کیف‌قاپی به نام سعید بیست و سه ساله را شناسایی و او را دستگیر کردند.

متهم در تحقیقات اولیه دو عضو دیگر باند به نام‌های رسول و نادر را معرفی کرد که محل رفت‌وآمد این دو متهم نیز در قهوه‌خانه‌ای در منطقه جوادیه راه‌آهن، شناسایی و پس از کنترل این محل مشخص شد آنها پس از اطلاع از دستگیری سعید، به این محل نمی‌آیند.

کارآگاهان در ادامه تحقیقات با ثبت مشخصات متهمان در سیستم جامع پلیس، متوجه شدند رسول هنگام کیف‌قاپی دستگیر شده است که وی با انتقال به پایگاه هفتم، مخفیگاه سرکرده باند ـ نادر ـ را در منطقه اتابک معرفی کرد. به این ترتیب نادر نیز اواخر تیر دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه داوودفرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: هر سه متهم پرونده از مجرمان سابقه‌داری هستند که بارها به اتهام جرایم مختلف از جمله کیف‌قاپی، موادمخدر و سرقت منزل دستگیر و زندانی شده‌اند. وی با اشاره به اعترافات متهمان گفت: متهمان پس از دستگیری به ده‌ها فقره کیف‌قاپی و گردنبندقاپی در محدوده بازار، نازی‌آباد، جوادیه، راه‌آهن و مولوی اعتراف کرده‌اند که با بررسی شکایات مشابه، تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی شده و متهمان را شناسایی کرده‌اند.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: از مالباختگانی که در شش ماه گذشته و بویژه در محدوده بازار تهران و مناطق مرکزی و جنوب تهران اموالشان سرقت شده است، دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و ارائه شکایات به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان پانزده خرداد، میدان ارگ مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها