درپی بارش سیل آسای باران و وزش توفان در شهرستان های ایرانشهر، خاش، سراوان و سیب و سوران و همچنین مهرستان، خسارات زیادی به بخش های کشاورزی و زیرساخت های این شهرستان ها وارد شد.
کد خبر: ۵۸۵۱۲۲
بارش باران‌های سیل آسا در سیستان و بلوچستان

به گزارش مهر، رگبار باران همراه با وزش باد شدید در طی دو روز گذشته در نواحی جنوب استان که تا روز جمعه ادامه داشت شهرستان ایرانشهر را برای ساعاتی در خاموشی فرو برد .

رگبار های تند و پراکنده علاوه بر اینکه موجب شادمانی مردم شد به دلیل طغیان رودخانه های محلی بسیاری از خانواده های روستایی را در محاصره قرار داد و موجب غافلگیر شدن مردم جنوبی استان شد.

به گفته اربابی مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان بارش باران های سیل آسا طی دو روز گذشته موجب شکسته شدن بیش از 50 تیر برق در این شهرستان شده است.

نجات جان 3 خانواده از سیل

شدت بارش باران و جاری شدن سیلاب همچنین موجب انسداد بسیاری از راه های روستایی به دلیل طغیان رودخانه ها و محاصره خانواده های ساکن حاشیه رودخانه ها شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جان 3 خانواده گرفتار در محاصره سیل در طی 48 ساعت گذشته  توسط نیروهای امدادی این سازمان نجات داده شده است افزود: با توجه به بارندگی های اخیر در منطقه شرق بلوچستان سه خانوار گرفتار شده در سیل در شهرستان سیب و سوران توسط نیروهای امدادی نجات داده شد و نسبت به اسکان آنها اقدام شد.

رسول راشکی اظهار داشت: این سه خانوار در روستاهای چاه رسول بخش، گواه و بجار از توابع شهرستان سیب و سوران در محاصره سیل قرار گرفتند که خوشبختانه با اقدام سریع نیروهای مستقر در منطقه جان آنها نجات داده شد.

توفان، ایرانشهر و بمپور را در نوردید

وزش باد شدید به همراه رگبار های تند از روز چهارشنبه در شهر های ایرانشهر، بمپور، بزمان و محمد آباد که تا روز جمعه ادامه داشت علاوه بر قطع برق در برخی از شهر ها موجب از بین رفتن فضای سبز شهری و همچنین خسارت به تاسیسات برق رسانی در این شهرستان ها شد.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بارندگی و توفان اخیر بیش از 40  میلیارد ریال به تاسیسات برق رسانی در شهرستان ایرانشهر خسارت وارد کرده است گفت: وزش باد شدید و همچنین بارش باران خسارت های فراوانی را به زیر ساخت های این شهرستان وارد کرده است.

رضا اربابی میزان بارندگی در این شهرستان را 12 میلیمتر عنوان کرد و گفت: به دلیل شدت توفان 30 درصد از فضای سبز شهرستان ایرانشهر و بخش قابل توجهی از محصول خرمای تولیدی در این شهرستان بر اثر توفان دچار خسارت جدی شده است.

وی گفت: این توفان همچنین موجب شکستن 50 تیر برق و قطع چند ساعته برق مردم شهرستان ایرانشهر شد که گروه های امدادی شهرهای اطراف با حضور به موقع این مشکل را به سرعت برطرف کردند

وی میزان خسارت وارد شده به تاسیسات این شهرستان را در دست بررسی اعلام کرد و گفت: با اتمام عملیات کارشناسی و برآورد دقیق خسارات وارده  گزارش های نهایی به زودی منتشر می شود.

روستا های سراوان سیراب شدند

در پی بارش های اخیر در شرق منطقه بلوچستان روستای «مولتان» از توابع شهرستان مهرستان واقع در 100 کیلومتری شهر سراوان با 44 میلیمتر بارندگی بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داد.

سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان در همین رابطه میزان بارندگی در روستای کوشه سراوان را  36 میلیمتر، گوهرکوه خاش 25 میلیمتر، رحمان آباد ایرندگان 22 میلیمتر، فنوج 19 میلیمتر، چاه کمال خاش 17 میلیمتر، روستای سرمیچ از توابع نیکشهر 20 میلیمتر، روستای سنیب خاش 19 میلیمتر، شمس آباد بمپور 11 میلیمتر، مهرستان 17 میلیمتر، ناصرآباد سوران 19 میلیمتر، سوران 20 میلیمتر و هیدوچ سراوان را 15 میلیمتر  اعلام کرد.

بر اساس پیش بینی این سازمان بارش باران همراه با رعد و برق تا اواخر هفته جاری در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و ساکنان شهرهای مرکزی و جنوبی استان در طی روز های آینده با کاهش دما به میزان شش درجه مواجه خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رویایی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
خدایا شكر نعمتت هر چه دهی شكرش واجب است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها