سفیر ایران در باکو:

رژیم صهیونیستی منبع خطر در خاورمیانه است

سفیر ایران در باکو گفت: رژیم صهیونیستی منبع خطر در خاورمیانه و موضوع فلسطین مهم‌ترین مساله جهان است.
کد خبر: ۵۸۵۰۹۱
رژیم صهیونیستی منبع خطر در خاورمیانه است

محسن پاک آیین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان ، حل مساله قدس را صرفا پس از بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌های خود و آزادی سرزمین های اشغالی، امکان پذیر دانست و افزود: در غیر این صورت برقراری صلح در خاورمیانه، امکان ناپذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد که رژیم صهیونیستی منبع خطر در خاورمیانه است و موضوع فلسطین مهمترین مساله جهان می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر قدس، بخش اعظم فلسطین و بخشی از لبنان و سوریه را با پشتیبانی و حمایت کشورهای غربی اشغال کرده است، افزود: رژیم صهیونیستی به قطعنامه و تصمیمات سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین المللی احترام نمی گذارد و حوادثی که امروز در سوریه اتفاق می‌افتد به منظور حمایت از رژیم صهیونیستی است، چرا که سوریه در مبارزه با اسرائیل در خط مقدم قرار دارد .

وی علت اصلی حوادثی که امروز در مصر اتفاق می افتد را حمایت مردم این کشور از فلسطینیان پس از انقلاب مصر ارزیابی کرد و افزود : امروز دلیل اصلی اختلاف افکنی غرب در بین کشورهای مسلمان حمایت از رژیم صهیونیستی است.

پاک آیین با اشاره به طرح جمهوری اسلامی ایران برای حل مساله فلسطین گفت: ما به عنوان کشور صلح دوست در رابطه با حل مساله فلسطین پیشنهادی ارائه کرده‌ایم که مبتنی بر رای مردم و دموکراسی است، به نظر ما همه شهروندان فلسطینی، یعنی مسلمان ها، مسیحی ها و یهودیانی که هویت فلسطینی دارند باید در یک همه پرسی شرکت کنند و نوع حکومت خود را انتخاب کنند و نتایج این همه پرسی را همه بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه این پیشنهاد را به اجلاس جنبش عدم تعهد نیز ارائه کرده و در بین کشورهای جهان نیز طرفداران زیادی دارد افزود: در همه پرسی مورد نظر ما ، هم فلسطینی هایی که در داخل فلسطین هستند و هم آنهایی که آواره شده اند و به کشورهای دیگر پناه برده اند، شرکت می کنند. این به معنی آن است که بدون هیچ جنگ و خونریزی مردم نوع حکومت خود را تعیین می کنند. فقط در این صورت در خاورمیانه صلح برقرار می‌شود.

سفیر ایران با بیان اینکه رژیم اشغالگر قدس هیچ حقی را برای مردم مظلوم فلسطین قائل نیست، این طرح را برای این رژیم غیر قابل قبول دانست و افزود: همه کشورهای صلح دوست و مسلمان جهان باید به رژیم صهیونیستی فشار بیاورند تا این پیشنهاد را بپذیرد.(فارس)

newsQrCode
برچسب ها: رژیم صهیونیستی
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها