سازمان خواروبار و کشاورزی سازمان ملل متحد:

یک‌چهارم مواد غذایی جهان روانه سطل زباله می‌شود

فائو: تولید غلات و گندم در ایران افزایش یافت

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارش برآورد میزان تولید محصولات کشاورزی در ایران، از افزایش تولید غلات بوی‍ژه گندم در کشور خبر داد.
کد خبر: ۵۸۴۸۹۶
فائو: تولید غلات و گندم در ایران افزایش یافت

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فائو، با توجه به این‌که فصل برداشت در ایران رو به پایان است، برآورد نهایی از میزان غلات کشت شده هنوز در دست نیست، اما برآوردهای اولیه نشان می‌دهد تولیدات غلات این کشور در سال زراعی 2013 حدود 14 میلیون و 500 هزار تن باشد که نسبت به سال زراعی گذشته بیش از 5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

بنا بر این گزارش، بانک مرکزی ایران در ماه ژوئن (خرداد/تیر) 7000 میلیارد تومان (پنج میلیارد و 700 میلیون دلار) را به خرید غلات از کشاورزان اختصاص داد که تا پایان این ماه حدود سه میلیون تن گندم داخلی خریداری شده است.

پس از انتشار این گزارش، پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه آمریکایی خبری بلومبرگ نوشت: ایران افزون بر ذخیره فراوان گندم، تولید خود را نیز افزایش داده است که مجموع این موارد شاید باعث کاهش خرید گندم از دیگر کشورها شود.

این پایگاه افزوده است: به دلیل همین اقدامات ممکن است واردات گندم ایران به دو میلیون تن کاهش یابد، در حالی که این کشور سال گذشته شش میلیون تن گندم خریده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
عباس
Netherlands
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
۰
۰
صنعت كشاورزی , صنعت مادر كشورهای پیشرفته است , با مدیریت صحیح و تربیت نیروی انسانی كارآمد و استفاده از تكنولوژی روز جهان در صنعت كشاورزی , میتوان كشور را از واردات گندم , جو , برنج و دیگر محصولات كشاورزی بی نیاز كرد , خودكفایی در صنعت كشاورزی می تواند ایران را تبدیل به اقتصاد های بزرگ دنیا كند .
فاطمه ناظمی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
۰
۰
امیدوارم در سالهای نه چندان دور شاهد صادرات گندم نیز باشیم.

نیازمندی ها