پرونده عملیات عمره ۹۲ - ۹۱ بسته شد

آخرین کاروان عمره‌گزاران ایرانی روز گذشته وارد میهن شد و با انجام این دو پرواز پرونده عمره جاری نیز بسته شد.
کد خبر: ۵۸۳۸۶۱
پرونده عملیات عمره ۹۲ - ۹۱ بسته شد

آخرین کاروان عمره‌گزاران ایرانی با دو پرواز مستقیم از شهر جده در عربستان به تهران پرواز کرد که با انجام این دو پرواز پرونده عمره جاری نیز بسته شد.

براساس این گزارش، روز یکشنبه ششم مرداد ماه برابر با ۱۹ ماه مبارک رمضان آخرین کاروان‌ها عمره‌گزار ایرانی نیز در قالب دو پرواز از جده به تهران پرواز کرد که یکی از این پروازها ساعت ۰۴:۴۵ با شرکت هواپیمایی ماهان و پرواز دیگر ساعت ۱۴:۲۰ با شرکت هواپیمایی ایران ایر به زمین نشست.

این گزارش می‌افزاید، عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره از ۲۶ بهمن ماه ۹۱ آغاز و تا روز شانزدهم تیرماه ۱۳۹۲ ادامه داشت که روز یکشنبه ششم مرداد ماه آخرین کاروان به ایران اسلامی باز گشت.

طبق آمار رسمی اعلام شده از سوی سازمان حج وزیارت کشورمان در عملیات عمره جاری ۵۲۱ هزار و ۷۳ نفر از هموطنمان موفق شدند مناسک عمره را انجام دهند که این گروه از زائران در قالب حدود ۱۶۰۰ پرواز با دو شرکت هواپیمایی داخلی و یک شرکت سعودی به عربستان اعزام شده‌اند.

براساس برنامه ریزی انجام شده تعداد کاروان‌ها اعزامی به سرزمین وحی سه هزار و ۶۴۱ کاروان بوده است که در مدت حضور زائران ایرانی در عربستان ۵۵ نفر فوتی داشتیم که ۱۵ تن در مدینه منوره و ما بقی در مکه مکرمه رخ داده است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته حدود ۷۵۰ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی اعزام شدند که امسال به دلیل طرح توسعه حرمین شریفین این تعداد کاهش یافت و تنها حدود ۵۲۰ هزار نفر توفیق حضور در سرزمین وحی را پیدا کردند.

در مدت حضور زائران ایرانی در سرزمین وحی، دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در دو شهر مقدس مدینه منوره و مکه مکرمه به صورت شبانه‌روزی فعال بوده که در این مدت کارهای فرهنگی مختلف از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سرزمین وحی برای زائران ایرانی برگزار شده است.

گفتنی است، با توجه به نزدیک شدن ایام حج تمتع، اعزام زائران از کشورهای اسلامی به عربستان با ماه رمضان پایان می‌یابد و همزمان با دهه پایانی شهریور عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی آغاز خواهد شد و حدود یک ماه یعنی در ماه شوال هیچ زائر غیربومی در این کشور حضور نخواهد داشت.

براساس برنامه‌ریزی اعلام شده از سوی سازمان حج وزیارت جمهوری اسلامی ایران، اعزام ۶۴ هزار نفر از حجاج کشورمان از ۲۳ شهریورماه به سرزمین وحی آغاز خواهد شد. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها