کاهش چشمگیر هپاتیت بین خون‌های اهدایی

مدیرکل سابق انتقال خون تهران به انجام غربالگری ویروس ایدز، هپاتیت بی و هپاتیت سی در خون‌های اهدایی مردم اشاره کرد و گفت: شیوع هپاتیت بی در میان اهدا‌کنندگان کاهش بسیار محسوسی داشته است، به‌گونه‌ای که در سال 91 به حدود 15 درصد رسید.
کد خبر: ۵۸۲۶۴۲

به گزارش ایسنا، بشیر حاجی‌بیگی افزود: خون‌هایی که از این طریق شناسایی شده، از چرخه انتقال خون خارج می‌شوند. پس از آن افرادی که صاحب خون آلوده بوده‌اند، فرا خوانده شده و به کلینیک‌های درمان هپاتیت ارجاع داده می‌شوند. متاسفانه هپاتیت بی، بدون علائم است و بسیاری از افراد پس از اهدای خون متوجه می‌شوند که هپاتیت بی داشته‌اند.

به گفته مدیرکل سابق انتقال خون تهران، شیوع هپاتیت‌سی میان اهداکنندگان در سال 91، 052/0 درصد گزارش شده است. درواقع می‌توان گفت شیوع هپاتیت بی در میان اهداکنندگان سال 91 به 16 مورد در هر ده هزار اهدای خون کاهش یافته و شیوع هپاتیت سی نیز به پنج مورد در هر ده هزار واحد اهدایی رسیده است. وی به ضرورت اهمیت به سلامت اهداکنندگان خون اشاره و به تشریح روند اهدای خون پس از مراجعه افراد به پایگاه‌ها پرداخت و گفت: هر فردی که برای اهدای خون به پایگاه‌های ما مراجعه می‌کند، در مرحله اول باید با به همراه داشتن کارت ملی‌اش ثبت‌نام کند.

با انجام این اقدام، احتمال صادرات و واردات خون از بین می‌رود. خون ایرانی باید به مصرف ایرانیان برسد و براساس مقررات بین‌المللی خون هر کشوری باید از سوی مردم خودش تامین شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها