سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به مراسم تحلیف حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: برای اولین بار از سران تمام کشورها بجز آمریکا برای حضور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب دعوت کرده‌ایم.
کد خبر: ۵۸۱۸۳۰
دعوت از سران کشورها برای حضور در مراسم تحلیف روحانی

سید عباس عراقچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مراسم تحلیف حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی گفت: این بار، برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب از سران سایر کشورها نیز دعوت شده است.

وی افزود: دعوت از سران برای حضور در مراسم تحلیف در سایر کشورها یک رسم معمول است، ولی در جمهوری اسلامی ایران این اولین باری است که شاهد چنین اتفاق هستیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: دعوت ما از سایر کشورها دعوت عام بوده و شمولیت دارد، البته آمریکا جزء کشورهای است که استثنا بوده و از سران این کشور برای حضور در مراسم  تحلیف دعوت نشده است.

وی همچنین گفت: بین کشورهای اروپایی برای دعوت در این مراسم استثنایی قائل نشدیم.

عراقچی در ادامه گفتگوی خود به موضوع ربایش یکی از کارمندان اداری سفارت کشورمان در یمن اشاره کرد و گفت: اطلاعات بیشتری از آنچه که اعلام شده در دست نداریم ولی ما از نزدیک موضوع را پیگیری و رصد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در این رابطه با دولت یمن در ارتباط هستیم و نتیجه پیگیری‌ها را اعلام خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
قاسمی 33
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
آفرین،با اینكه من موافق رابطه با آمریكا هستم ولی خوب نباید زیاد هم قضیه لوث بشه،ولله با سیاست همه چیز درست میشه،همین حرفها همین حركات نشانه های خوبی هستند،همین كه رهبری فرمودند من در بعضی موارد مذاكره با آمریكا را منع نكردم و امكان مذاكره هست و در ادامه فرمودند البته من خوشبین نیستم یعنی اینكه اونا بایدگامهای موثرتر و عملی تری بردارند،خلاصه یعنی باید با احتیاط جلو رفت.
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
درود به شرفت كه به سیاست خارج اهمیت دادی
به نظر نگارنده؛ با توجه به این كه روابط بین دولی در عصر بیست و یك یكی از بسزاترین فعالیت های هر دولت می باشد و سطح روابط بین دولی با ارتباط بین كشورها سنجیده و همچنین میزان دستاوردهای این سیاست میزان موفقیت آن حاكمیت را نشان میدهد (كه مجموعه این فعالیت ها در زمینه مناسبات سیاسی و مهمتر از آن اقتصادی است). با توجه به موقعیت ژئو پولتیك ژئواستراتژیك و در كانون حوادث بین المللی بودن ایران و ایجاد تحریم های اقتصادی و درمانی و فرهنگی و سیاسی متفاوت از سایر كشورهای اروپایی و امریكا, مناسب است كه این دولت در رفع تنش ها و سوء برداشتهای مغرضانه و جاهلانه از سوی سایر كشورها تلاش نماید و این راهبرد مفید در به ثمر نشاندن این مهم بسیار تاثیر گذار است.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
همه كشورها بجز آمریكا، یعنی اسرائیل هم دعوت شد؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
۰
۰
امیدوارم این مراسم باشكوه تحلیف افتخاری برای رئیس ومردم ایران واغاز دوستی بیشتر بین ملتهای دعوت شده باشد برای فردای بهتر .

نیازمندی ها