کاهش 20 درصدی سهمیه حج همه کشورها

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: عربستان امسال به علت ساخت و ساز در مسجد الحرام حدود 20 درصد از سهمیه زائران همه کشورهای اسلامی را کاهش داده است.
کد خبر: ۵۸۱۰۱۷
کاهش 20 درصدی سهمیه حج همه کشورها

 غلامرضا رضایی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: با توجه به این موضوع، مجبور شدیم قرارداد تعدادی از هتل‌های طرف قرارداد در شهرهای مدینه و مکه را لغو کنیم.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی؛560 کاروان با توجه به کاهش تعداد زائران به 497 کاروان کاهش یافت. بنابراین حدود16هزار زائر حج تمتع در کاروان‌ها جا به جا شدند.

رضایی افزود: به دلیل حذف هتل ها، مجبور شدیم گروهی از زائران برای اسکان به هتل‌های دیگری منتقل شوند و در این خصوص تلاش شده است تا زائران در گروه‌های قیمتی مشابه، منتقل شوند.

وی گفت: البته برخی از زائران در گروه‌های  قیمتی پایین تر و برخی نیز در گروه‌های بالاتر جا به جا شده‌اند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت اضافه کرد: در 17 استان در کاروان‌ها جابه جایی نداشتیم.

وی گفت: از 16 هزار زائری که در کاروان‌ها جابجا شدند،‌ حدود 3500 نفر از زائران به گروه‌های قیمتی بالاتر منتقل شده‌اند.

رضایی افزود: حذف کاروان‌ها نیز بر اساس ارزشیابی‌ها و امتیازات کاروان‌ها بوده است.

وی گفت: برخی از افرادی که به گروه‌های قیمتی بالاتر منتقل شدند باید مابه التفاوتی را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: این افراد به این موضوع اعتراضاتی دارند و از سازمان درخواست کرده اند که مبلغ ما به التفاوت افزایش قیمت را پرداخت کند اما سازمان حج و زیارت چنین بودجه‌ای ندارد.

رضایی افزود: بیشترین اختلاف قیمت در تغییر کاروان‌ها در استان اصفهان بوده است که برخی از زائران باید مبلغی بیش از یک میلیون تومان را پرداخت کنند.

وی گفت: افرادی که در گروه‌های قیمتی پایین تر منتقل شدند مبلغ ما به التفاوت به آنها باز گردانده می‌شود.

رضایی افزود: بر اساس برنامه ریزی باید تا نیمه رمضان فهرست‌ها و برنامه‌های پروازی را به عربستان اعلام کنیم.

وی گفت: کارشناسان سازمان حج و زیارت در حال رایزنی هستند تا در صورت امکان، تسهیلاتی ایجاد شود و زائران مبلغ کمتری پرداخت کنند.

رضایی با اشاره به اعزام بیش از63 هزار زائر در حج تمتع امسال افزود: هنوز قیمت نهایی به زائران اعلام نشده است و تلاش داریم راهکارهایی برای دریافت مبلغ کمتر از زائران پیدا کنیم.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: اعزام زائران حج تمتع امسال از 23 شهریور آغاز می‌شود و مدت اقامت زائران نیز 31 تا 35 روز است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها