اسبقی:گفته بودم مدال پدرم را من می گیرم

انتقام طلایی تکواندو کار ایرانی

در همان وزنی مدال گرفتم که پدرم باید مدال می‌گرفت. خوشحالم که این دوره از مسابقات با خاطره خوبی برایم به پایان رسید.
کد خبر: ۵۸۰۶۰۹
انتقام طلایی تکواندو کار ایرانی

تکواندوکار وزن چهارم تیم ملی ایران پس از کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان، گفت: مدال پدرم در مسابقات قهرمانی جهان را از تکواندوی دنیا گرفتم و به قولم وفا کردم.

بهنام اسبقی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قبل از مسابقات هم گفته بودم که مسابقه‌های جهانی یک مدال به خانواده اسبقی بدهکار است. خوشحالم که این مدال را گرفتم و به قول خودم وفا کردم. پدرم یک مدال از مسابقه‌های جهانی باید می‌گرفت که در این رقابت‌ها جا مانده بود. خوشبختانه من بعد از 28 سال به این خاطره پایان دادم و مدالی را که پدرم باید می‌گرفت را گرفتم.

وی افزود: در همان وزنی مدال گرفتم که پدرم باید مدال می‌گرفت. خوشحالم که این دوره از مسابقات با خاطره خوبی برایم به پایان رسید.

ملی پوش وزن چهارم ایران با اشاره به این که خوشحال است توانسته جانشین خوبی برای علیرضا نصر، محمد باقری معتمد و در نهایت پدرش باشد، یادآور شد: تکواندوی ایران در سطح جهانی مطرح است و پتانسیل بسیار خوبی دارد. ما در این وزن همیشه مدال آورده‌ بوده‌ایم و خوشحالم که باز هم اقتدار تکواندوی ایران را نشان دادم.

وی ادامه داد:‌ این خواست خدا بود که من این گونه راهی تیم ملی شوم و بتوانم در چنین شرایطی مدال با ارزش طلا را کسب کنم. خدا را شکر می کنم که چنین موفقیتی را نصیب من کرد. خوشحالم که توانستم جواب زحمات کادر فنی ، مسئولان فدراسیون و همه آنهایی که برایم زحمت کشیده‌اند را بدهم.

اسبقی خاطر نشان کرد: بازی اول یک مقدار بدنم سست شده بود و کارایی لازم را نداشت. رفته رفته بهتر شدم و توانستم نمایندگان کشورهای گواتمالا، کوبا، آذربایجان، مکزیک، مولداوی، اسپانیا و کره جنوبی را شکست دهم.

وی افزود: از همه مربیانم تشکر می‌کنم به خصوص از کاپیتان تیم ملی، مسئولان فدراسیون و خانواده‌ام که در این مدت مرا مورد حمایت خود قرار دادند.

برنده نشان طلای مسابقات جهانی مکزیک ، تصریح کرد: خیلی مدیون علیرضا نصر آزادانی هستم او تنها کسی بود که در تمام روزهایی که قرار بود تغییراتی در اوزان ایجاد شود تمایلی به این کار نداشت و بارها به من گفته بود که اعزام به مسابقات حق تو است.

اسبقی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این دوره از رقابت‌ها توانستم مدال طلای جهان را کسب کنم. پدرم 28 سال پیش در مسابقات جهانی آلمان شرکت کرده بود که مقابل نماینده کره جنوبی 6 بر 5 شکست خورد. امروز حق پدرم را از تکواندوی دنیا گرفتم و این مدال را به او هدیه می‌دهم. امیدوارم که خانواده‌ام از کسب مدالم خوشحال شده باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای مسابقات جام جهانی هنرهای رزمی در بازی‌های آسیایی اینچئون برنامه‌ای داری یا خیر گفت: اگر قسمت بود در خدمت تیم ملی خواهم ماند در غیر این صورت برای همه آنها دعا می‌کنم.

اسبقی در ادامه خاطرنشان کرد: در طول مسابقات زمانی که به چشم حریفانم نگاه می‌کردم ترس را در چشمان آنها می‌دیدم. همه تکواندو‌کاران دنیا تا نام ایران را می‌شنوند می‌ترسند. بچه‌های ما اگر خودشان باشند قطعا مدال طلا کسب خواهند کرد. امیدوارم که طی روزهای آینده این افتخارآفرینی تکرار شود و قهرمان جهان شویم.

وی در پایان در مورد شکست حجی‌زواره گفت: شکست مسعود خیلی برایم ناراحت‌کننده بود چرا که او توانایی کسب مدال طلا را داشت. من امروز وارد شیاپ‌چانگ شدم تا دل او را شاد کنم. امیدوارم تیم ملی قهرمان مسابقات شود تا با این قهرمانی اتفاق تلخی که برای او رخ داده فراموش شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها